Jeg overlever – men send gerne overskudstid

Ugen kort:
Mandag –
8 timers arbejde, derefter hjem og snydestege en gammeldags kyllingesteg ( delt i små stykker, grydestegt og til sidst en tur under grillen). Og vi havde hele tyve minutter at spise i. Så til pilates efterfulgt af bodypump, og så en velfortjent tur i dampbad/sauna/vikingebad. Hjemme igen kvart over ti og så lidt afslapning i sofaen til midnat. Sove, sove, sove…

Tirsdag-
6.20 ringer vækkeuret og vi står op lidt efter. Og spiser morgenmad inden jeg kører på arbejde. Arbejder til 12.15, hugger et stykke rugbrød i mig i en gevaldig fart og ankommer på skolen kun 5 minutter forsinket.
Kl 16.03 returnerer jeg til arbejdet hvor jeg arbejder videre til kl. 21.15, og så hjemad- dog med stop så jeg kunne få lidt benzin på. Hjemme kl 22, hvor jeg slapper af sammen med familien, der ankommer ti minutter senere. Vi planlægger onsdagens overskudstid dér. Og så er klokken et. Sove, sove….

Onsdag
En ordinær dag på jobbet, og klokken halv fem stikker jeg ud af døren og suser i bazaren efter 7 kilo hakket ( og endda nyhakket) oksekød af det gode med under 4% fedt. Mødes med Emil, der får lov til at slæbe kødet mens jeg provianterer chilli og pebberfrugter. Derefter susede vi videre ud at handle grøntsager mv. til maden fredag. 1000 kr på tre kvarter og en proppet vogn.
Hjem og varme den mad som jeg havde spist på arbejder dagen før og hvor jeg havde snuppet resterne med hjem. Og så var det tømning af fryseren, der stod på. Jens hentede varerne op, lagde dem på spisebordet og fotograferede dem, mens jeg noterede ned hvad der var og hvor meget det vejede. ´
En 300-liters fryser kan rumme MANGE varer kan jeg fortælle!!!
Fryseren blev renset og vasket i rodalon, og heldigvis tog det lugten. Jens ordnede fryseren, og imens gik jeg i gang med at stege oksekødet af tre omgange. To dele til burritos, og den sidste del til den chilli con carne som jeg laver færdig i morgen. Men så er der det mindre i morgen. Så fryseren er lige nu startet igen og ruummer 7 kg hakket og 100 isterningeposer🙂
I seng klokken et, og sove, sove, sove….

Torsdag –
Vi trak den til kvart i syv i morges, og nød at ligge og fise den lidt af. Afsted på arbejkde, hvor jeg har sendt sms’er med “Husk lige..” til børnene der skal handle til dessert, diverse småting etc.
Imens hygger jeg mig med overarbejde til klokken 21. Og når jeg kommer hjem i aften, så er det altså bare afslapning!!!

I morgen-
Arbejde til kl 13, og derefter hjem og lige ordne det sidste…. og handle til de 15, der overnatter og som skal have morgenmad lørdag….
Jeg tror vi får en god fest🙂

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Kirsten
    Mar 14, 2011 @ 13:26:39

    Jeg håber virkelig at I havde en god fest – med al det arbejde der var lagt i.

    Jeg håber ganske gevaldigt også at du stadig er i live efter en helt sindssyg uge med alt alt for lidt søvn. Godt brølt, løve!

    Svar

  2. Helle
    Mar 14, 2011 @ 13:33:17

    Jeg overlevede, men må nok erkende at fødderne var trætte, da vi kom i seng klokken seks lørdag morgen….
    Og festen var rigtig god. De fylder meget de unge, og de fester meget – og det er ikke så ringe endda😉

    Svar

Skriv et svar

