Og så sneede man da lige inde også…

…når det nu skulle være…

Vi vågnede ellers begge i nat da der kom en sneplov forbi, men når det samtidigt fyger, er der ikke meget at gøre. For vejen lukker ganske kort tid efter igen.

Nå, men vi stod op, brugte hver et kvarter på at fjerne løssne fra bilerne, og kørte heldigvis samlet afsted. Jens i sin store citroen-stationcar, der jo kan løfte bunden i dette vejr, og mig i den lille fiat.
Citroenen klarede det gennem de ret høje driver, men jeg nåede kun ti meter ind i det lange stræk af driver, inden jeg sad fast.

Jeg fik blinket til Jens mens jeg forgæves prøvede at bakke. Og ham og Jeppe kom hen og skubbede. Ti cm frem, ti tilbage. Intet hjalp, sneen lå simpelthen for højt. Heldigvis kom en af naboerne forbi i sin traktor med sneskovl på, så han fik ryddet så meget, at jeg kunne bakke, og køre hjem igen. Med kolde fødder, våde bukseben og fingre som istapper, for under seancen havde jeg byttet med Jens, så jeg skubbede og han styrede ( gad ikke høre på alle hans gode råd udefra….).

Godt man har hjemmearbejdsplads! Så jeg startede min pc op og loggede ind på min job-pc.
Og det er jo også meget hyggeligt at sidde i sin lune stue med brændeovnen i gang og duften af nybagte boller. For det kunne jeg da heldigvis også lige lave, når jeg nu alligevel var hjemme…

Og her klokken tre vovede jeg mig atter ud for at samle Emil op ved bussen ( det er jo onsdag)- og jeg kom igennem driverne med lodder og trisser, så der er håb for i morgen.

Men jeg er træt af sneen nu – den er altså bare so last year!!😉

Skriv et svar

