Menu uge 7

Jeg har vagt i uge 7, og derfor passer det mig også fint, at jeg atter tager over på madlavningen i næste uge.
Jeg er jo alligevel hjemme og kan tillade mig at lave mad, der ikke er fast-food. Og Jens og Lærke lavede med rimelig succes ( man skal altid have en plan 2, eller kunne bytte om på retterne), så jeg har lige siddet og lavet madplanen for uge 7 klar.

Og vi skal have:

Mandag – pirogger med skinke, forårsløg og ost, og en grov salat med ris ( fra i dag), broccoli og ristet skinke. Og en æbledessert kl 21.30 når vi atter vender retur fra træning ( bagte æbler med græsk mager youghurt)

Tirsdag – Gisou ( karry-gulerodskål med oksekød), og pomelo til dessert

Onsdag- Rødspættefilet med kartofler, hollandaise og grønne asparges, gulerodssalat

Torsdag – Pasta bolognese med tomatsalat

Fredag – helstegt tyndsteg med grøntsager, bådkartofler, løg og bearnaise/skysovs

Lørdag – Strudsesteak med vindruesovs og krydrede estragonris, grøn salat

Søndag – Kalvelever med sovs, kartofler og rødbedesalat ( min egen version med hindbæreddike, mandler og æbler).

Lyder det ikke OK? Vi har ikke fået lever i flere år, så jeg glæder mig til at smage det igen, for JEG kan i hvert fald godt lide det. Om de andre kan? Jeg tror ikke de kan huske det, så det må komme an på en prøve. For lever er sundt!

Laver I andre madplaner – og følger I dem?

Skriv et svar

