Start og start

I dag startede vores testperiode af næste major release på arbejdet. Så hele formiddagen har jeg siddet til frigivelsesmøde, hvor de nye features blev vist og hvor der var mulighed for at stille spørgsmål til udviklerne fra de forskellige teams. Det var spændende at se, hvad der var forbedret, og jeg glæder mig til at komme i gang med test.
Jeg er jo teamleder, så jeg er den der skal piske mine kollegaer igennem testperioden og samtidigt forsøge at fordele sol, vind og opgaver ligeligt. Det er altid en balancegang at vide hvem man kan presse og hvem der stresser over for mange opgaver på én gang. Og så har vi en kollega der sagde op her pr 1. februar. Ham kommer vi til at mangle, men vi har så fået lov til at låne en konsulent, der også arbejder som konsulent hos en af vores kunder ( der faktisk også er vores ejere…). Han har selv sine kunder og kender programmet godt, så at få lov til at låne ham i tre dage om ugen de næste seks uger er rigtig godt. Især fordi han jo får en stor viden inden han selv skal i gang med kundetesten af programmet efterfølgende. Og da jeg er ansvarlig for alt omkring test hos lige netop denne specielle kunde, så er det også hjælp til mig. Ikke værst – hvis man skal finde det positive i det😀

Og så var det start på 3. semester i mit diplomstudie. Spændende, spændende – i dag fik vi opfrisket alle reglerne omkring mængdelære. Og efter at have banket lidt rust af, kunne jeg godt huske komplemæntærmængder, tegn og symboler og hvordan man skulle skrive og bevise reglerne.
Og lige nu sidder jeg og er ved at dovnloade C# (c sharp) i den fulde 2010 version…. for jeg skal igang med at kode lidt. Og det bliver …æhhhhh… udfordrende, da jeg ellers behændigt undgår ting der ligner kode – bortset fra xml, der jo er simpelt😉
Men rigtig kode? Jo, jeg har lavet lidt visual basic, når jeg har arbejdet med excel og ikke har kunnet klare mig med de almindelige funktioner… og har været nødsaget til at lave makroer. Men det er jo ikke helt rigtig kode….. Og jo, jeg ved godt at jeg faktisk er uddannet “java-programmør”, men jeg har lykkeligvis glemt det og aldrig programmeret – for jeg tænder bare ikke på det. Men NU skal det være, og i studiet er der to fag, hvor man skal kunne kode, og dette fag er kombineret med “Discrete mathematical structures” – og algoritmer- det kan jeg lide. Så det skal nok gå.

Men nu vil jeg tage benene op ogslappe lidt af inden sengen kalder. For hovedet er fyldt – godt fyldt🙂

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Kirsten
    Feb 02, 2011 @ 09:19:48

    Altså jeg tror nok at det var et ret godt indlæg du skrev i dag. Hvis jeg ellers havde forstået en dyt af det……;-)
    Men det lyder imponerende og spændende!

    Svar

  2. Helle
    Feb 02, 2011 @ 12:12:25

    Essensen af det er vel, at jeg skal i gang med at programmere i skolen, og at jeg ikke har programmeret i ti år🙂

    Og jo, det bliver spændende…

    Det arbejdsmæssige er jo efterhånden en vane.

    Svar

Skriv et svar

