Pilates here I come

Den dårlige samvittighed har i et stykke tid plaget mig. Efter jeg fik fjernet den famøse luns arm, har det været svært for mig at komme op og ud af sofaen mere end de “faste tre gange om ugen”.
Og den der gænge med tirsdag med bodypump og spinning, og torsdag og lørdag med kun bodypump har været fin for dovenskaben, men ikke god for samvittigheden.

Men i går skulle jeg alligevel ned i Fitness med Lærke, og så kunne jeg jo lige så godt tage mig sammen og lave noget, når jeg var der. Granskning på holdplanerne viste, at der var pilates som startede op samtidigt med at Lærke skulle afleveres. Og ekstra læsning om det gav blod på tanden, så jeg meldte mig på holdet.

Og det var godt – det er jo spænding og afspænding af musklerne på en helt anden måde end jeg er vant til, og eftersom det bed godt i de nedre mavemuskler, så må det jo også give en masse.
Jeg er heldigvis ikke øm i dag, på trods af træningen, hvilket også tæller på positivlisten.

Så nu har jeg været inde og booke de næste fire mandage også, så jeg kan få en dybere forståelse for øvelserne og optræningen af den afbalancerede krop🙂

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Kirsten
    Jan 26, 2011 @ 08:58:48

    Er bodypump godt og effektivt for mave og ryg? Jeg har mulighed for at gå til det men ved ikke rigtig hvad det er…
    Forresten mht. til de berømte grøntsager i kødsovsen – koger du dem før du blender eller er de rå?

    Svar

  2. helleq
    Jan 26, 2011 @ 09:29:16

    Bodypump er mere udholdenhedstræning end decideret styrketræning, dvs man træner alle de store muskelgrupper, incl mave og ryg ved rigtigt mange gentagelser med mindre vægt på end hvis man træner decideret styrketræning. Det skal gerne gøre lidt ondt til sidst i hvert sæt, ellers skal man have lidt mere vægt på.
    Man træner til musik, hvilket på en eller anden måde gør det lettere at træne, da det gøres i takt til musikken. Jeg synes du skulle prøve det, da det giver en god all-round træning.
    Kødsovsen. Jeg blender de rå grøntsager til en finthakket tilstand, så koger de lettere sammen. Først løg/hvidløg der svitses, efter kødet er det så selleri og gulerod og porre, og til sidst blender jeg et par tomater.
    Jeg lavede i øvrigt en mexikansk kødsuppe lidt efter de samme principper i mandags – den blev også rigtigt god🙂

    Svar

Skriv et svar

