Hverdagsfødselsdag

Vi holdt jo Lærkes 16-års fødselsdag i weekenden, hvor vi fik en bolle og lagkage derhjemme om eftermiddagen, og hvor vi så tog inde til Odense på Mongoliet til en gang mongolean barbecue om aftenen.

For det er besværligt at have fødselsdag på en mandag, hvor der er gang i så meget. Emil startede skole igen på fuldt knald, Lærke selv skulle til et slankeevent om aftenen i går, og jeg havde meldt mig til pilates imens. Jens tog hen i huset og arbejdede et par timer, og Jeppe lå derhjemme med feber og ondt i halsen ( stakkels Jeppe). Så vi havde ikke tid til at holde fødselsdag efter skole/arbejde.

I stedet for holdt vi den sædvanlige morgenmadsseance- og nød at Emil, der havde lånt min bil hjem søndag aften, kom klokken syv med rundstykker og brunsvigere. Og så hyggede vi ellers til klokken otte hvor Jens tog til Svendborg med Lærke og veninden, og jeg kørte til Odense med farmoren, der skulle hjem med toget og Emil der skulle i skole, hvorefter jeg tog på arbejde. Jeppe tog et par panodiler og fandt sin seng.

Og Lærke fik sine gaver og var glad. Det blev til en kombineret dvd og vhsmaskine, en hue og noget tøj fra os, kontanter fra brødrene og Sandra, gavekort til matas fra farmor og kontanter fra morfar og Hanne, og en bluse fra veninderne. Udemærket høst, og stort set hvad hun havde ønsket sig. Nu skal kontanterne bare omsættes til nye øreringe, musik og film 🙂

Om aftenen efter træningen tog vi den suppe jeg havde lavet med op i stuen og så lidt tv mens vi spiste. Og efterfølgende lammetævede Lærkes veninde og mig Lærke og Jens i Partners 😉
…Ok , vi vandt, men det var så lige som det kunne være, så det var et spændende spil. Og hvor er det dejligt at man kan hygge sig sammen om et brædtspil stadigvæk 🙂

Skriv et svar

