Det ser ud til at virke..

… at jeg har ladet Lærke melde sig til et slank-hold til Fitness.
Vores aftale er således, at vi ikke blander os i hvad hun putter i hovedet. Overhovedet!!!! Og selvom især Jens kæmper med sin indre kontrolfreak omkring det. Han vil jo så gerne hjælpe, hvilket får Lærke til fuldstændigt at vende modsat.

Så nu har vi lavet en aftale om at jeg lover at lave fornuftig mad hver aften – dvs med sunde råvarer og med masser af grønne valg, og så styrer Lærke selv portionens sammensætning og størrelse.
Foruden det træner hun så både lidt sammen med mig OG på et specielt slankehold. Så i sidste uge kom hun op på fire gange træning. Mod mine kun tre…

Og det lønner sig åbenbart. Hendes vægttab den første uge var 1,8 kilo!!! Mod mine 800 g… Og selvom hun har fødselsdag i dag og vi derfor nok har syndet, så har hun stadig mod på at fortsætte, og begynde at lytte til sin mave i stedet til øjnene, der jo altid vil have mere.
Og drengene har også smidt et lille kilo begge to, så det går fremad for os alle🙂

PS! Og så fortæller jeg IKKE at Emil efter at han er flyttet hjemmefra har smidt 15 kilo, hvad der har pyntet ganske gevaldigt – også selvom han klager over at nu er han ikke en rigtig mand mere 😉

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Kirsten
    Jan 24, 2011 @ 13:11:00

    For det første tak for ideen med at blende grøntsagerne til kødsovsen, jeg har også problemer med at komme for mange af de sunde ting i. Men hvis de er fint hakkede så koger de måske nok ud til at ungerne ikke mærker dem?

    For det andet lyder det spændende med det slankehold, vi er jo også på den der med et rundt mellembarn og forpligtigelser til at lave sund mad. Så nu er der ingen nemme løsninger med pizza. Hos os får de varm mad på skolen (det er det finske system) og min datter får med hjemmefra: Jeg svitser feks. kylling i gryde, til sætter vand og lidt krydderi – den får lov at simre godt længe. Så piller vi skindet af og dertil lidt ris eller pasta. Hun er meget motiveret og jeg bliver næsten urolig for om det er nok. Men maven vænner sig til de nye mængder. Det er sværere med motion fordi der er så meget sne og i fitness skal man være en vis alder. Men hun bliver kostet ud…

    Skal nok kigge lidt på middagsideer og sende dig.
    Kh Kirsten

    Svar

    • helleq
      Jan 25, 2011 @ 11:20:02

      Kirsten du må meget gerne sende noget, hvis du har nogle geniale opskrifter🙂
      Og grøntsager i diverse hakket kød er faktisk smart. Det er sundere, børnene ser det ikke og det strækker kødet.
      Jeg bruger tit squash i frikadeller, fintrevet gulerod sammen med bøfkød ( i f.eks pirogger) og i farsbrød kommer jeg alle mulige grøntsager i, og så får det lige lidt ekstra krydderier, så det virkeligt smager…

      Svar

Skriv et svar

