NU fra et hjem med klaver!

De første fem år af mit liv voksede jeg op hos min farmor og farfar, hvor der var klaver, og hvor vi ALTID måtte spille på det. Min far havde fået undervisning i det, men vi andre spillede bare, og jeg kunne nogenlunde spille efter noder som barn. Da min farmor døde overtog min faster klaveret, og hvad der siden er sket med det, ved jeg ikke, så JEG er opvokset med klaver, og Jens har gennem Steinerskolen også spillet en del klaver. Men vi har aldrig købt et selv….

Men – Jeppe har længe sukket efter et klaver, og i det sidste halve års tid har vi så kigget aktivt efter et billigt brugt klaver i en rimelig radius.

Og i denne uge lykkedes det- der var et klaver, og endda ganske gratis, da ejeren skulle flytte til København på fjerde sal, og da det er er et gammel tungt klaver med jernramme, er det helt umuligt at flytte så højt op.

Så i går, da vi alle mødtes hjemme på Sy’fyn, tog Jens og drengene til Svendborg med en trailer bag bilen. Og det var tungt. De baksede i to timer for at få klaveret op på traileren og derefter gik turen igennem Svendborg by med 10 km/t og et opretstående klaver på traileren🙂

Og så var de smarte – de ringede efter ekstra hænder, da det skulle ind i vores Svendborghus, så efter tre timers hårdt arbejde, så er vi nu ejere af et ældre, nogenlunde velstemt klaver, som vi alle glæder os til at benytte. Meningen er vist (?) at det skal ud i det musikhus, som vi indretter til Jeppe, alternativt kommer det til at stå inde i huset – i stueetagen vel at mærke!!!!

Hilsen Prinsesse Toben og Co

Skriv et svar

