I dag er det juniors tur

Emil har lige været forbi og hentet min bil, så han kunne køre ud på sin skole og til eksamen.

Min arbejdsplads ligger jo kun få hundrede meter fra Banegården i Odense, så når han tager toget ind, skal han videre ud af byen igen. Normalt tager han den nye hurtigbus, benævnt “Klogebussen”, fordi den tager turen fra Sy’fyn til de videregående uddannelsessteder i Odense – Universitetet, teknikum, og erhvervsskolen, og så kan han bare stå af ved skolen. Smart og tidsbesparende da det er en hurtigbus, der kun har centrale stop i hver by den kommer igennem. To i Svendborg og et stop i de næste byer.

Men i dag valgte han at tage toget fordi det er billigere ( og han har haft ferie og derfor ikke har fornyet sit periodekort), og så er det jo dejligt let at tage mors bil videre. Og da jeg ikke skal bruge den før halv tre, er det helt OK med mig.

Og så krydser jeg fingre for ham. Det er hans første eksamen på uddannelsen. En portefolioeksamen. Det jeg har set ser i hvert fald fint ud, så jeg er sikker på at han består🙂

Update: Han fik et 7-tal og var ganske tilfreds med det ….

Skriv et svar

