Eksamen og pandaer

Min weekend blev brugt med næsen i bøgerne, for jeg skulle til eksamen i går. Jeg fik et lidt skuffende 7-tal på et meget diffust emne… Helt tilfreds er jeg ikke!

Nå, men jeg havde afsat min vagt og tog derfor direkte til Svendborg, hvor jeg mødtes med de tre andre, for vi havde billetter til smugpremiere – og underholdning af WullfMorgenthaler, der introducerede deres nye satiretegneserie “Pandaerne”.

Inden biografen hentede vi fire China-menuer, og spiste dem med lidt dårlig samvittighed- dybstegt er baer SÅ fedt!

Nå, men afsted i biografen, hvor vi skulle være i den store sal. Der var desværre ikke helt fyldt op, men dem der var i salen gav en fin ping-pong med Mikael Wullf, der startede seancen op. Efterfølgende kom Anders Morgenthaler ind og tog over- og pandaficerede to af de fremmødte til stort grin for alle.

Og så så vi de to første afsnit af Pandaerne, hvorefter der blev stillet spørgsmål til bl.a. tegneprocessen, stemmerne, antal planlagte episoder og andet, og da klokken var halv ni sluttede det. Og vi tog hjemad, de tre af os meget begejstrede, og Jens en smule mere valen overfor det.

Personligt kunne jeg godt lide panda-ideen , hvor de har taget det mest nuttede dyr i verden og gjort det til helt almindelige mennesker med de fejl de har. Teenageren med siliconebrysterne, den storrygende far med hårtab og en karriere i et medicinalfirma, der er lidt på kant, moderen der ryger, hader kondi og får for lidt spænding og sex og lillebroren, der bare er lillebrordum og uskyldig.

Jeg glæder mig til at følge med på DR2, når de sender den🙂

Update!!
Der er flere daglige søgninger på, hvem der lægger stemmer til pandaerne, så jeg skrev til dem og spurgte. Og her er stemmerne:
Esben Pretzmann
Christiane Schaumburg-Müller
Helle Dolleris
Mikael Wulff
og Anders Morgenthaler
Voila🙂

6 kommentarer (+add yours?)

  1. Kirsten
    Jan 19, 2011 @ 09:16:41

    Tag det ikke for tungt med karakteren. Det er irriterende lige i øjeblikket og man ærgrer sig en del. Men den dag du søger job eller får dit diplom eller hvad det er du får ud af dine studier – så plejer karaktererne ikk at stå der og der plejer heller ikke at være interesse for dem i jobsamtaler. Næste gang bliver det et bedre emne og det kommer til at gå bedre!

    Svar

  2. helleq
    Jan 19, 2011 @ 10:09:17

    Jeg er også allerede i dag kommet over det. Det var nemlig bare den dér øjebliks ærgrelse, der gnavede. Og jeg skal egentligt ikke bruge mit diplom til noget, når jeg er færdig – det er mest for min egen skyld at jeg tager det . Jo, min arbejdsplads synes jo også at det er gavnligt at jeg lærer – de betaler jo faktisk for det, både bøger, gebyr og så får jeg jo fuld løn på trods af at jeg er væk en eftermiddag hver uge. Deres “krav” er bare at jeg består – og det gjorde jeg jo….
    Og næste gang er mine forhåbninger ikke så høje, da det er et meget algoritme/programmør- præget fag, og der er jeg nok lidt rusten, men jeg skal nok bestå🙂

    Svar

  3. Mette
    Jan 20, 2011 @ 12:04:06

    Fandt I ud af, hvem der lagde stemmer til? For kan ikke finde det noget sted.🙂

    Svar

    • helleq
      Feb 04, 2011 @ 15:26:12

      Update på stemmerne efter at have mailet med Wulffmorgenthaler themselves:
      Esben Pretzmann
      Christiane Schaumburg-Müller
      Helle Dolleris
      Mikael Wulff
      og Anders Morgenthaler
      🙂

      Svar

  4. helleq
    Jan 20, 2011 @ 13:39:28

    Det står på rulleteksterne efter filmen…. Og Mikael Wulff snakkede om, hvordan de længe havde diskuteret farens stemme med ham, der lægger stemme til. At de både havde været omkring bornholmsk, jysk og så pludesligt var endt med den let læspende stemme. Og at ham der lagde stemme til havde flere af stemmerne, og var i vane med det, men jeg kan desværre ikke huske navnet på ham?!😦

    Svar

  5. Jens Sørensen
    Jun 02, 2011 @ 19:47:53

    Jeg fandt lige den her: http://www.hairtravel.dk
    Behandling af hårtab
    God information om behandling af hårtab, jeg synes det er meget interessant.

    Svar

Skriv et svar

