Jeg HADER unisex-toiletter!

Måske jeg er sart??
Jo, jeg kan godt se fordelen ved unisex-toiletter, når kønsfordelingen er skæv, som den er i mit firma. Vi har 80% mænd og 20% kvinder, og derfor har man vel tænkt, at så var det smartest med fælles wc-er.

Men, men, men…. Her er tre argumenter MOD unisextoiletter:

1. Mænd der slår brædtet op, og forlader det på samme måde. Jeg finder det ret uromantisk at kigge på undersiden af et toiletbrædt, hvor mænd åbenbart har en konkurrence om at ramme undersiden, når de står og hygger sig…

2. Mænd der IKKE slår brædtet op, og denne gang forsøger at ramme oversiden af brædtet, mens de tisser. Måske læser de en god bog, måske er alle piercede?? I hvert fald forlader de toilettet med små – eller store stænkpletter, som vi andre så kan sætte os på og tænke “aaaahhhh — jeg deler kropsvæsker med en kollega”..😦

3. Den der underlige ting med børstehårene ER faktisk en brugegenstand!! Til info, så bruger man den, når man har lavet stort og der er brune baner hele vejen gennem toilettet! Der er IKKE rart ar være den næste i køen efter banerne…..

3½ – Nårh ja, til dig der vist ikke lige vasker dig så tit i bagdelen. Det er lidt klamt at gå på toilettet efter dig, når bagerste del af brædtet nu har et brunt trekantmønster!!!!

Somme tider kunne jeg altså godt tænke mig et – bare ét dametoilet….

Værsgo’ at skyl

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Kirsten
    Jan 12, 2011 @ 12:57:12

    Sådan!!!! Kan ikke udtrykkes bedre!

    Godt nok har vi ikke uni-sex toiletter – i Finland skal der være to dametoiletter for hvert herretoilet der findes på en arbejdsplads, men rent faktisk kan man komme på tværs af nogen af disse fænomener selv på dametoiletter, feks. i træningscentre…..

    Svar

  2. helleq
    Jan 13, 2011 @ 09:09:12

    Træningscentrene i DK har også Unisextoiletter i træningsområderne, men der oplever jeg ikke helt de samme problemer…. Måske fordi toiletterne gøres rent flere gange om dagen af personalet ?

    Sjov regel med to dametoiletter pr herretoilet. Det er da helt i den anden grøft, for SÅ meget bruger vi da ikke toiletter i forhold til mænd?

    Svar

Skriv et svar

