Når man glemmer, må man bare prøve noget nyt

Jeg havde regnet med at vi skulle have nakkesteg i aften eller i morgen. Og havde besluttet mig for i dag, da Lærke også er sløj og derfor heller ikke skal afsted. Jeg har også meldt fra bodypump for at skåne knæ og krop, så der var tid til steg i aften.

Men….

Jeg havde ikke fået den op af fryserne i går aftes, så jeg tog en frossen steg op i formiddags. Her klokken tolv har Lærke og jeg så i fællesskab snittet kartofler, squash, løg, hvidløg, peberfrugt, forårsløg og blegselleri og lagt det omkring den frosne steg. hældt hvid balsamico, lidt olie ½ boullionterning og en kop rødvin omkring stegen og sat den i ovnen med folie over ved 120 grader, så nu skal den bare stå og småsimre i seks timer og blive lækker. Jeg kontrollerer løbende om temperaturen skal skrues lidt op eller ned, så stegen ikke får for lidt eller meget.

Og så skal jeg bare tage skyen fra og lave en god sovs af den, for al tilbehøret er jo allerede lavet.🙂

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Anja
    Jan 08, 2011 @ 17:44:38

    Jeg håber, at nakkestegen blev superlækker, frossen eller ikke😛 Blev faktisk helt sulten af at læse om den, hihi! Hvor er det synd for dig med det knæ, jeg håber, det snart kommer i orden igen? Og hvad med den der adresse, jeg punkede dig for på facebook – kunne du ikke lige.. næh. nu har jeg det.. jeg finder en af dine kommentarer på Millarca.dk og finder den tilknyttede email😀 Rigtig god weekend🙂

    Svar

    • helleq
      Jan 11, 2011 @ 10:04:31

      Nakkestegen blev rigtig god🙂
      Jeg puttede bacon på toppen af den- bare så den var dækket, og den sidste halve time fik den 180 grader uden staniol på så baconen blev sprød :p
      Vi spiste faktisk hele stegen os fire, og den vejede vist halvandet kilo, så den HAR været god…

      Jeg mailer dig lige fra arbejdsmailen🙂

      Svar

Skriv et svar

