Tak Lidl – nem og billig tomatsuppe

Jeg havde lige en rest tomatpure tilbage fra whiskeysovsen, og tænkte at den hellere måtte benyttes – for jeg hader at smide ud. Og så er det jo at jeg takker Lidl for deres smaddergode juicer- enten grøntsags, eller tomatjuice, som de har på tilbud til en femmer ret ofte. For de er bare gode til både at lave saucer( eller sovs) af, og til suppe. De er faktisk på tilbud i denne uge til en femmer, så prøv dem🙂
I dag fiskede jeg en liter tomatjuice frem, og lavede en god tomatsuppe, som jeg gav lidt ekstra smag ved at tilsætte hvid balsamico og sukker:

Tomatsuppe af tomatjuice og tomatpure

½ dåse tomatpure
2 fed hvidløg
1 spsk pizzakrydderi ( kunne varieres af timian, merian og oreano)
½ spsk olivenolie ( kan undlades)
1 liter tomat/eller grøntsagsjuice
½ flødeost naturel ( kan undlades)
1 spsk hvid balsamicoeddike
2 grøntsagsboullionterninger
sukker efter smag – ca ½ spsk
salt og peber.
Evt pasta og revet ost til serveringen

Svits hvidløg og krydderier ganske kort i olien og hæld derefter tomatjuice, pure, boullionterning i gryden og lad det koge op, Kom evt lidt flødeost i, så suppen bliver mere cremet. Smag den til med eddike, sukker, salt og peber, og kom evt pasta i suppen hvis du kan lide det.

Server den med revet ost og evt toastskiver, der er smurt med smør, og derefter drysset med krydderier (pizza) og lidt ost og grillet i fem minutter ved 200/gril i ovnen.

Uhm… Det bliver vores forret i dag. Efterfulgt af kyllingegordonbleau med halve bagte kartofler, ærter og en let bearnaise. Emil kommer jo hjem i dag, da det er onsdag- derfor kartofler😉

Sukkeret i suppen er også købt i Lidl. Jeg bruger altid “Brown Cane Sugar”, der er noget fair trade sukker, som jeg også køber i Lidl. Jeg synes det er lidt bedre end det almindelige hvide sukker, når jeg laver mad.

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Gitte
    Jan 06, 2011 @ 08:44:57

    Uhm; lyder lækkert – de juicer må afprøves. God dag.

    Svar

  2. helleq
    Jan 06, 2011 @ 10:00:22

    Gitte – du kan roligt afprøve dem, de kan let bruges. Og man kan faktisk stege i dem, hvis man er helt i minus-fedt-humør🙂

    Svar

Skriv et svar

