Og der må arbejdes..

… men ikke lige nu, for jeg har nemlig taget fri i dag og snuet under dynen, da de andre kørte i morges.
Til gengæld har jeg nået vasketøj -3 maskinfulde, og lidt oprydning. Og ellers har jeg bare slappet af i dag, for det skal man gøre sommetider. Give sig tid til at læse lidt i en bog, at surfe lidt, at få aflæst vand og at få spist en god restefrokost.

Til gengæld arbejdede jeg nogle timer i går på huset i byen. Jeg fik næsten fjernet al tapetet i den ene stue samt fejet og vasket gulvet i køkkenet, der bar meget præg af hulmursisoleringen- så nu er de fleste krøyerkugler væk derfra.

Inden da gik vi en tur i området, og havde kameraet med, så her er der et foto af min baghave – den til højre. Selvom det er frost og koldt, så er det ikke svært at forestille sig hvordan det kan blive, når der ryddes op i krat og buske, så åen bedre kan ses fra haven. Er vi ikke bare heldige at have sådan en oase midt i byen?
Og ørkildborgen, der ligger lige bagved er bestemt en tur værd, hvis man kommer til Sy’fyn.

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Esther
    Jan 06, 2011 @ 07:24:09

    Ørkildborgen? Har da vist hørt om den – en gang – men på trods af jeg boede på Thurø fra jeg var 4 til 19 har jeg aldrig set den…!

    Svar

  2. helleq
    Jan 06, 2011 @ 09:59:09

    Det er det område der liger, hvis du i stedet for at køre til venstre over Christiansminde vælger at køre ligeud og så til venstre. I gamle dage lå der nogle kolonihaver neden for voldanlægget, men de blev revet ned, da man totalfredede området. Nu græsser der får på selve volden, og der er et fint stisystem rundt gennem området og den tilstødende Rottefældeskov.
    Så vi får faktisk ikke længere til skov end vi har nu, hvir skoven ligger for enden af vores vej🙂

    Svar

Skriv et svar

