Alt er på plads, heldigvis

For lige uden for vores hus ligger der en meterhøj snedrive, der spærrer ret effektivt for AL trafik, og sneskraberne har ikke været forbi i dag.

Men det gør ikke noget, for alt er på plads og i orden. Alle gaverne er købt – men ikke alle pakket ind endnu. Al maden er bragt til huset, og jeg har allerede kogt rødkålen. Om lidt går jeg i gang med konfekten og imens kan de små pillekartofler simre. Mandlerne smutter jeg også i dag, og i aften skal vi – sammen med et par eksperimenter med en lakseside- have risengrød.Og når det nu er jul, så er den kogt på sødmælk.

Jeg har “ofret” lidt ekstra på en haiti-vanillestang, som jeg glæder mig til at rense. Den er tyk og fed og fuld af korn til risalamanden – og bagefter skal skallen ned i min vanillesukkerkrukke.

Juletræet står ude i laden. Kæmpestort, tungt og flot, og det kommer ind senere i dag, så vi kan få det pyntet i aften. Det store arbejde ligger i at få det slæbt ind og op, men vi har heldigvis to mænd her i huset, så det går nok🙂

Eneste problemer: Vi er sneet inde, hvilket giver et par spørgsmål.
1. Kan Lærkes veninde komme herfra og til Thurø?
2. Kan vores gæster kommer hertil? Og hvornår?

Så vi afventer sneskraberens komme – og vores udgang. Og de plejer jo at komme og skrabe, så vi tror på at de også gør det i dag. Og mens vejen er åben, kan nevøen komme hertil og veninden herfra🙂

Skriv et svar

