Lidt af hvert

Hulmuren blev isoleret i går, og da jeg var indenom i huset syntes jeg faktisk godt jeg kunne mærke at der var en anden varme i huset end før? Måske er det bare fordi jeg ved, det er gjort, men det føltes nu lunere. Så nu skal der bare fyldes i huller. Jens fik fyldt mursten i i stueetagen i går, så nu mangler førstesalen bare samt de to mursten, der blev fjernet udenfor. Og så skal der pudses bagefter.

Den sidste del af aftenen blev tilbragt på sofaen- både Jens og jeg er ved at få godt ondt i halsen, så der blev puttet, taget halstørklæder på og snuppet en lille én- for halsenes skyld i går aftes. Og jeg klarer mig igennem i dag på smertestillende, der tager det meste af hovedpinen og ømheden.

Og så vågnede vi jo, som alle andre , op til tyve cm sne. Heldigvis havde verdens flinkeste vejmand været forbi med sin sneskraber inden vi stod op – for han kan jo lige så godt sætte skraberen på, når han kører op mod de større veje, som han skal skrabe fri for sne. Så selv om vi egentligt bor på en prioritet tre vej, kunne jeg fint køre på arbejde. Altså i et tempo, der passede til vejen. Så lige pt. tager det altså en time at kome frem og tilbage, og det må man jo så bare indrette sig på.

Og jeg havde jo månen, som jeg kunne beundre på vejen ind. Jeg vidste ikke de var måneformørkelse før jeg hørte det i radioen, men jeg havde nu gættet det, da jeg lagde ærke til den meget specielle form den fik. Flot var det, måske især fordi det var så tydeligt, og fordi solen stod op imens.

Og tænk- fra i dag bliver det lysere og lysere. Det har allerede været vendt om eftermiddagen i en uges tid nu, men NU bliver dagene stille og roligt længere- og solen tager over. Jeg GLÆDER mig til foråret, når det kommer- og snart kan jeg vel begynde at se efter vintergækker under sneen?

Om lidt kommer Lærke ind til Odense. Hun spiser frokost sammen med mig, og så sender jeg hende over i bazaren for at shoppe lidt. Og i den brugskunstbutik, der ligger lige i nærheden- der skal hun lige lure på en gave for mig🙂
Og senere på eftermiddagen følges vi rundt i Odense og finder et par småting mere.

Og så har jeg juleferie- lige til den 29. december, hvor jeg lige har to tolvtimersdage. Men dem overlever jeg nok efter de gode fridage inden🙂

Skriv et svar

