Videokonferencer er en gave til folket

Efter at jeg havde brugt en time på at snegle mig på arbejde i morges, var jeg ekstra taknemmelig for at videokonferencen er opfundet.

Ellers havde jeg skullet køre til Roskilde til møde. Nu klarede vi det med en kombination af video og skildpaddetelefon. Hede fra Herning ringede til vores skildpadde og vi åbnede op for videoen mod Roskilde. Og så kunne alle høre alle, og næsten alle kunne se hinanden.

Og det er altså stadigt en fordel at kunne se hinanden, når man snakker. Møder glider glattere, når man kan se ansigter, mimik og kropssprog.

Og faktisk kunne vi afslutte mødet efter kun en time. Hvilket er ret godt for et review af alt praktisk omkring test, opsætning og rettelsesstyring og releasenotes.

Havde vi derimod kørt til Roskilde, så havde det inkluderet flere timers ekstra kørsel og frokost derovre, hvilket havde betydet at en hel dag var blevet brugt.

Så nu kan man vel næsten sige at jeg er i overskud af tid?😉

Skriv et svar

