Lysets engel

Denne engel har de sidste ni år været tændt hver dag i december. Af mange årsager…..

Den er lavet af min mor for mange år siden, og stod fast på mine forældres sofabord med lys i fra den 24. november og til julen var forbi- for ifølge min mor måtte engle komme frem i nivember – og nisserne skulle vente til 1. december. Så lysets engel og de andre engle min mor havde, kom frem i november.

Da min mor døde, bad min far mig om at tage ALLE kasserne med juleting, for han var ikke juleinteresseret, og ville aldrig selv pynte op. Jeg tilbød min bror noget af juleriet, men han takkede nej. Dvs. jeg pakkede de ting sammen, som han havde lavet og gav ham dem alligevel. Resten tog jeg med hjem og indlemmede i samlingen.

Heriblandt lysets engel, der når jeg tænder den, får min mor til at være tilstede i rummet, fordi hun har skabt den, fordi hun er en engel selv og fordi den er en del af min arv og mine minder.

Skriv et svar

