Venner og veninder

Jeg kommenterede på en blog i går, hvor en mor havde sagt stop for besøg af venner en enkelt aften, hvor jeg havde stor forståelse for at man gør det sommetider.

Hos os er det lige omvendt denne weekend.
Lærke havde for nogle dage siden annonceret, at hun fik besøg af to veninder fredag – underforstået at de så skulle spise hos os og overnatte til lørdag. Eftersom vi ikke rigtigt havde de store planer var det OK.

I går aftes, da jeg hentede Jeppe fra førstehjælp ( han er jo ved at være 18), sagde han så at han jo skulle til fødselsdag i morgen ( dvs. i dag) , og at han havde sagt til to af sine venner, at de var velkomne til at tage med ham hjem, og at vi så både kunne bringe og hente dem fra 18-års fødselsdagen, der bliver holdt i en by i nærheden af os. Og så skulle de naturligvis også overnatte hos os.

Tælle- tælle- tælle…. 6 unge mennesker og os to gamle = morgenmad til otte i morgen tidlig. Drengene er inviteret til spisning i forbindelse med fødselsdagen, så i aften er vi bare fem 🙂

Men det er nu også hyggeligt med overnattende en gang imellem.

Problemet er bare : “Hvad med nissen”? Skal jeg skynde mig ud og købe en lille ting til de fire andre? Det plejer jeg at gøre, når der er overnattende i december ( ikke store gaver – bare en brusebad eller en armspray eller lignende)…. Eller skal jeg begynde at være hård og sige at der kun er gaver til mine egne børn? Omvendt ved jeg, at de besøgende synes at det er SÅ hyggeligt atfå en gave….
Hvad ville du gøre?

Skriv en kommentar