Man når jo det hele..

Somme tider synes jeg, at jeg er lidt presset på tid, men alligevel plejer jeg at nå det meste af det jeg planlægger. Og da døgnet kun har 24 timer, så er det jo bare således…

I går var en af de mere pressede dage. Jeg kørte fra arbejde halv fem, hvorefter jeg stod i kø i Netto i ti minutter, efter at jeg havde været igennem gangene efter nødvendighederne ( mælk og brød, f.eks).
Så inden jeg kom fra Odense var klokken allerede fem.
Hjemme klokken kvart i seks, velvidende at der nu var cirka – og max. 40 minutter til at nå at få spist, pakket sportstasken, lavet henteaftale med Jeppe, kogt og få lavet honningkagedej og få sat indkøb på plads. Vi nåede det- jeg havde heldigvis rester i køleskabet, så det var bare at tage en portion mad på en tallerken og hive den i mikroovnen. Lærke fik lov til at blande mel og krydderier i honningmassen, mens jeg pakkede tasken, og så susede vi ud af døren sammen, for Lærke skulle til spejder.
Jeg fik afleveret Lærke, og derefter samlet Jeppe op og kørt ham til førstehjælp. Og så drønede jeg ellers til bodypump, hvor jeg halsede ind i sidste øjeblik.
Efter træningen, der gav ny energi og god samvittighed, var jeg så indenom Emil med et par troldhasselgrene og så var det på tide at hente Jeppe og bevæge sig hjemad.

Vi var hjemme kvart over ti, og Lærke var lige begyndt på honningkagerne – som vel ærmere er gingerbreads. Altså figurdej. Så jeg gik i gang med at få tændt ovnen og hjulpet hende med at få stanset figurer ud. Det blev til fire pladefulde velduftende. lidt hårde og lækre kagefigurer. Vi har ikke pyntet dem, men det kan vi gøre hen ad vejen. Lærke lavede til sidst et lille kagehus, som jeg ser frem til at hun pynter.
Og imellem småkagerne nåede jeg også at få lavet en portion havregrynskugler, der ifølge smagsdommerne var rigtigt gode ( jeg er faktisk ikke meget til kage og konfekt, så jeg når ikke altid selv at smage).
Og SÅ var det også slut med aktiviteterne for den dag og jeg susede op i sofaen, hvor “mænnerne” sad og så det femte element. Det gjorde jeg så også, til øjnene blev for tunge og jeg gled ned i sofaen.

Vågnede klokken tre og fik vækket Jens, der lå i den anden sofa….. og så susede vi i seng og sov et par timer mere….
Og det var så den dag- og jeg nåede det hele🙂 Men sommetider drømmer vi om en god lang nattesøvn – det er bare ikke til at nå det. Hvad gør I andre for at få døgnet til at holde rent opgavemæssigt?

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Esther
    Dec 10, 2010 @ 23:02:01

    Jeg dropper nogle af mine gøremål.

    Ikke altid skidepraktisk, men fx. lige for tiden, er jeg umanerlig træt om aftenen, så hvis jeg ikke kommer i seng senest kl. 22, så har jeg så svært ved at komme op kl. 6.1o næste morgen.

    Så undrer du dig måske over jeg stadig er oppe nu – kl. 23 – men jeg faldt i søvn i sofaen allerede kl. 21 og vågnede først igen 22.15…så… *G*

    Forøvrigt er det fredag, og godt nok skal jeg vistnok tilbringe det meste af dagen i morgen i den gamle bolig og gøre rent, men det ved jeg ikke endnu. Kommer an på om jeg får kørelejlighed. Vil sgu kun betale taxa den ene vej (når jeg skal hjem).

    Under alle omstændigheder skal jeg ikke op 6.10 i morgen, men bare ved 8-tiden, så derfor er jeg oppe endnu.

    Svar

Skriv et svar

