De gode kollegaer

I eftermiddag, når skolen er slut, sætter jeg mig ind i bilen og kører ud på min gamle arbejdsplads, hvor jeg lige tager en hilserunde på de gode gamle kollegaer.

De var/er altså fantastiske, og jeg kan stadig savne det sammenhold, den kollegiale snakken, de gode grin og de aktive kollegaer, der samlede alle til fest og oplevelser både i arbejdsregi og privat.

Kunstforeningen, som jeg selv sad i bestyrelsen for. Personaleforeningen, der år efter år sørgede for både de faste og nye arrangementer – cirka et om måneden. Julefestholdet, der hvert år blev udtrukket mellem årets deltagere og hjælperne til sportsarrangementer, hvor firmaet var sponsorer. Sammenholdet og fælles træning i FKS, hvor der både var badminton og spinning. Alt sammen noget, som blev drevet og styret af medarbejderne, der gerne brugte tid på sport, kunst og andre arrangementer.

I mit nuværende job er der OVERHOVEDET ikek noget af den slags socialt begivenheder. Der er sommer – og julefest, men arrangeret af en kollega, der betales for det i sin arbejdstid. Og det er ligesom ikke det samme. Så i mit nuværende job, har jeg måttet erkende at det ikke er en livsstil, men “bare” et arbejde jeg har nu…. Og det er egentligt lidt trist, ikke?

Men i eftermiddag vil jeg glæde mig over en masse knus, en masse småsnak og til sidst en god middag med snak inde i byen med verdens bedste ekskollegaer!!

Skriv et svar

