Et skævt gensyn

I går aftes, efter sidste afsnit af Lulu og Leon ( som der desværre ikke kommer en sæson mere af), lå jeg og dovnede i sofaen og zappede rundt. Der var ikke rigtigt noget på de fyrre kanaler, der var værd at se, så jeg zappede op og ned i håb om at der da kom bare et-eller-andet, der var værd at dovne til.

Og i min zapppen op og ned, ramte jeg – heldigvis- DR-K, altså den der kulturkanal, der faktisk sommetider kan byde med noget rigtig godt.
Og i går var det så Søren Faulis “De skrigende halse”, der var gensyn med. Et sjovt gensyn, fordi filmen bare er så skæv – og på et eller andet niveau også så realistisk i sin skævhed. Og at gense Søren Pilmark med gangsterskæg og hestehale var skønt. Og jeg fik set “Leon’s” lillebror med platiinblond hår. – de er altså gode begge Brygmann-brødrene. Og ike mindst Sofie Gråbøl som punker – herligt🙂
Så aftenen var god. Og de efterfølgende programmer på kanalen var nu også helt OK. Jeg nåede at se en fin film/dolumentar om bygningen af Keopspyramiden og et proram om Nelson. Og fik faktisk lært en masse.

Ikke værst, DR-K !

… men, men, men – lige en af de sjove omkring DR-K. Ti mænd sidder sammen i vores nye hus, efter træning og drikker øller og fortæller røverhistorier…. Alle hygger sig – indtil en af dem spørger :”Så I kunstquiz i går aftes”? …
Hvor lavt kan man falde?😉

Skriv et svar

