Brrrrr….

….det er koldt i dag.

Og i går var det første jeg gjorde, da jeg kom hjem, at tænde op i brændeovnen. Det giver en særlig varme, når vinden suser udenfor og forsøger at afkøle huset ned til urimelige temperaturer.

Og det ser bestemt ikke bedre ud de næste dage – se bare vejrudsigten:

Døgn med frost hele tiden venter, og snebyger. Jeg er ikke særligt vild med det, måske fordi jeg i snit kører over 100 km om dagen.
Og jeg har ikke fået vinterdæk på endnu – men jeg har da købt nogle i år. Sidste vinter klarede jeg mig igennem på helårsdækkene, men i år gider jeg ikke satse, så der kommer nye fødder på pandaen snarest.
Og plejer vi ikke altid at have en gang vinter i slutningen af november? Og så almindeligt blæsende regnfuldt vejr i det meste af december? Det kunne jeg altså godt tænke mig.

Og, jo, der må da gerne komme hvid jul – bare det først starter med at sne den 22. december, hvor jeg holder fra og stopper igen med at sne den 28, så vejene er gode, når jeg tager på arbejde den 29. og 30. december….

Hvordan har DU det med sne, slud og kulde og blæst?

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Esther
    Nov 23, 2010 @ 17:25:32

    Tja, jeg har det sådan lidt “både og”, forstået på den måde, at jeg ikke har været spor begejstret for ikke-mc-venligt vejr, mens jeg har boet her.

    Lige nu har jeg det sådan lidt lala, for jeg har slet ikke noget køretøj lige nu, fordi det s**** koblingskabel er i restordre, så jeg er overladt til taxa.

    I morgen skal jeg dog møde 8.45, så der kan jeg lige gå de 2½ km ned til bussen – og nå på arbejde ca. 8.30.

    I det øjeblik jeg er flyttet(om NI dage!) bliver mit syn på sne og vinter nok en hel del anderledes, da jeg der får adgang til ikke bare bus, men sandelig også tog.

    Det har jo hele tiden været mit dilemma; at jeg jo egentlig godt kan lide sne – og synes det er smukt – men dødbesværligt uden offentlig transport.

    Mit største “problem” bliver nok at finde et sted at løbe langrend – herude har jeg jo en skov 7 min gang herfra…men om ikke andet kan jeg vel tage skiene med i bussen. Haha.

    Svar

    • helleq
      Nov 24, 2010 @ 09:29:17

      Sne er meget pænt, når man ikke skal ud at køre i det – jeg kunne godt mærke sæbekørslen i morges. De første syv km var i et tempo på 30-40 km/t, til jeg nåede landevejen, der var kørt mere ren… Så selv med fire hjul er det lidt besværligt. Og når det tager næsten en time at komme på arbejde i stedet for 35-40 min, så kan jeg godt undvære sneen.
      Og jeg kommer nok også til at savne HVID sne når jeg kommer til byen, men vi beholder jo huset på landet indtil videre… Så vi kan stadigt komme hjem til kælkebakker, hvid sne og ro🙂

      Svar

Skriv et svar

