På sydfyn spiser man da hunde

Besøget hos min far i onsdags resulterede i en snak hen ad mindernes vej…

Først noget om at få fjernet mandler, hvilket resulterede i at min far snakkede om dengang han som ung far fik fjernet sine mandler, og bagefter tog på rekreation oppe i Bogense hos svigerforældrene.
Desværre døde en af min mors utallige onkler, så hun tog til bagravelse og min far blev hjemme og passede mig – og skiftede mig den eneste gang i livet, han prøvede den slags…

Hvortil jeg sagde at han da bare kunne have fragtet mig over til naboen- Kirstine, der havde haft syv børn, og vel nok var i vane med at skifte bleer..
Og så gik snakken på dengang jeg fik en nyfødt gris af hendes mand Karl, der var kendt for at være notorisk nærig. Hans so havde fået tretten grise, så jeg fik rosinen i pølseenden, der ellers ville have været død. Men grisen Peter overlevede takket være min mormors og oldemors indsats efter jeg tog hjem til Odense igen. Og da han blev slagtet vrælede jeg i spandevis, inden jeg satte tænderne i en af de bedste og mest kødfulde grise ever😉

Hvilket så fik mig til at sige at mine børn altid havde spist de dyr vi havde slagtet hjemme hos os uden at klynke – for sådan var det bare! Og så var min far så bisset at fortælle om dengang jeg nægtede at spisevores dværghøns, da de blev slagtet… Hmpf!

Nå, men slutningen på turen ad memory lane var, da jeg så kom i tanke om dengang vi havde slagtet ænder hjemme i det lille hus på Sydfyn, og Emil, der nok var omkring de tre år gammel kiggede alvorligt på mig, og spurgte, hvornår vi slagtede vores hund Zenta …. ?

Og den grinede vi så alle af- altså pånær Emil😉

Skriv et svar

