Det der drikkes..

.. har skiftet meget gennem årene for mit vedkommende.

Da jeg var barn stod den udelukkende på saft og mælk – vand drak jeg aldrig, og da jeg altid har haft et problem mht cacaobønner, så var cacao heller ikke et must. Til gengæld lavede min elskede farmor altid the med tre skefulde sukker til os om morgenen – og tyndede den med koldtvand, så den hverken var stærk eller held hed.

Da jeg blev teenager kom der nok lidt sodavand til, foruden at min the nu blev drukket uden sukker, men vand var stadigt ingen mulighed. Og kaffen blev introduceret – og nydt. Øl blev smagt og forkastet, og blev aldrig et hit.

Med årene blev kaffen til mange kopper i løbet af dagen, dog med mælk og drukket af store krus. Der var kaffe til alle dagens måltider og også imellem. Og så drak jeg stadigt mælk og lidt saft som supplement.

Jeg ved ikke hvornår den med vand kom snigende? Jeg tror at det var på min gamle arbejdsplads, at jeg opdagede vandets velsignelser. Og jeg begyndte at drikke et par glas vand hver dag. Sammen med mine mange krus kaffe. Theen var totalt gået i glemmebogen.
Aftensmaden blev indtaget sammen med danskvand, vand eller saft.

De sidste par år er kaffen gået på retræte. Først havde vi aldrig tid til aftenkaffen, så den forsvandt, og den kande vi lavede, når vi kom hjem, nåede vi aldrig at drikke.
Status lige nu i mit liv er at jeg drikker et krus kaffe med mælk om morgenen. God stærk kaffe vel at mærke. Når jeg så kommer på arbejde snupper jeg en latte med ekstra styrke, og en flaske vand. I løbet af formiddagen supplerer jeg op med en kop grøn the. Min frokost bliver garneret med et glas skummetmælk og om eftermiddagen drikker jeg en kop grøn the ( eller den fantastiske lakridsthe som jeg har fundet), og en squash-light eller en danskvand. Om aftenen står den på danskvand til maden og ½- 1½ liter vand til træningen.
Så jeg drikker faktisk vand i store mængder nu. Og sommetider tænker jeg på, hvordan jeg dog har kunnet undvære al den vand uden at dehydrere tidligere?

For faktisk er vand jo både sundt, godt og velsmagende… Jeg skulle bare bruge mange år på at opdage det🙂

Hvad drikker du mest af i løbet af dagen?

Skriv et svar

