Hyggeaften med kollegaerne

I aften er der hyggeaften og diverse turneringer – hvoraf den vigtigste er bordfodbold, her på jobbet.

Det har eksisteret i mange år, og der er pokal til den bedste bordfodboldspiller efter en nøje udtænkt turneringsplan. Jeg er ikke ski.. god til bordfodbold, så der står jeg over. Til gengæld er jeg en wii-haj når det gælder både tennis og bowling ( selvom det nu er ved at være noget siden jeg sidst spillede)… Så der tæver jeg med garanti nogle af de andre.

Vi har også skak, backgammon, ludo, bezzervizzer, kort og terninger, så der bliver også spillet mejer og andet.
Og vi får – naturligvis, for vi er jo et OT-firma – leveret pizzaer, så vi ikke dør af sult, mens vi drikker vores colaer ( og øl).

Senere kommer der flasker af de hårdere varer på bordet, og de mest hardcore medarbejdere fortsætter til alle flaskerne er tomme, hvad de gerne er tidligt næste morgen🙂

Jeg er jo i bil, så jeg nøjes med en enkelt øl til maden og en enkelt genstand eller to senere på aftenen.Men derfor kan det jo godt blive gevaldigt hyggeligt alligevel. Det eneste der kan undre mig, det er antallet af deltagere. Vi er over 100 ansatte, og der er under 1/3 der deltager. Oppe fra vores lille afdeling på ni personer er der kun mig og bedstekollegaen, der dukker op. Og så kommer der fire af udviklerne, dvs. seks ud af et team på 25 personer- det er lidt ringe, synes jeg. Og da det traditionelt holdes sidste fredag i oktober, er det jo noget man kan booke i sin kalender i rigtig god tid.

Så jeg vil hygge mig i aften, og cementere min overbevisning om associale/usociale kollegaer atter en gang! Men det bliver nok også meget hyggeligere uden dem, såååe……

Skriv et svar

