Junglen på maskinen


Vi er som sædvanlig i tidsnød med næste projekt i firmaet.

Min gruppe skal lave alle links, dvs. alle interfaces mod backoffices, andre systemer etc. Da vi jo følger diverse protokoller og tilpasser dem efter de nye krav fra markedet, er det forholdsvist let at definere, hvor der er ændringer i kravene.
På det ene backofficelink er der f.eks. lidt over 100 felter, der kan udfyldes. Disse felter opfører sig forskelligt, afhængigt af brugen af dem. Så der er i gruppen, sammen med dem hos kunden, med stor viden om protokollen, belvet defineret et halvt hundrede sager, hvor vi har sagt hvad er output fra os på det enkelte felt, hvad modtager kunden, hvad svarer kunden og hvad er vores endelige input.
Alle 117 felter er gransket.

Nu er vi så nået så langt, at det første kan testes, og da vi mangler tid, er jeg blevet booket i et par huindrede timer til udviklertest. Dvs. jeg skal teste om input fra klienten stemer overens med det fra vores ecxelark, når det gernererer en xml. Så det er export af data til xml og diverse kontroller.

Så nu er min maskine blevet en hel jungle med både Python og Cheetah på..
Gad vide om jeg kan finde rundt i den?

Skriv et svar

