Hvad sker der lige ?

Ældstebarnet spiser jo hos os om onsdagen, og har bad for længe siden om at få stegeben en dag. Hans kæreste kan ikke lide ben, så det får de ikke hjemme hos dem.

Så moren gik i går på jagt efter ben. Ganske almindelige stegben til en gryde. Sådan nogle, der rent praktisk er rester af den anden kødproduktion. Dem man burde få lige i nakken.
Dem jeg tidligere hentede fem kilo af for femogtyve kroner – stigende til tredive kroner hos slagteren.

Nu kunne jeg ikke nå ned til den lokale slagter, så jeg tog rundt om bilka efter arbejde. Fandt benene og blev bleg!!!!!

En pakke med fem-seks ben og med en vægt på cirka 1½ kilo kostede ca 45 kroner!!!!! Så nærig-Helle nøjedes med to pakker og en gang chickenwings, som var på tilbud.
Benene var faktisk lige så dyre som den flæskesteg, der var på tilbud. Hvad fan… bilder de sig ind? Det er jo restevarer? Eller er jeg bare nærig og ude af trit?

Så i aften står menuen på dyre stegeben med god gammeldags brun sovs og kartofler. Lidt surt, lidt chips og en stak chickenwings, så jeg er sikker på at vi er ordentligt mætte bagefter….

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Annette
    Oct 14, 2010 @ 15:33:48

    Tja, godt kærsten fik billig mad! ;-)! Men tænk på producenten, som slet ikke bliver afregnet for de stegeben, det går som AFFALD…

    Svar

    • helleq
      Oct 15, 2010 @ 12:46:06

      Ja, så er det man tænker at prisen burde være bare lidt lavere. Avancen på benene er jo så skyhøj!!

      Kan godt huske, at jeg i gamle dage betalte for hele grisen ( incl ben). Men senere var det slagtevægten man skulle betale for, dvs uden ben, hoved etc.
      Jeg ved egentligt ikke hvorfor det er ændret, når man køber hele eller halve grise?

      Svar

Skriv et svar

