Tæt på det hele

Nu har vi jo været vant til afstande i mange år, men med det nye hus ændrer det sig en del.

Vi får:

1,4 km til stranden
1,0 km til banegården – hvis vi vil tage toget
50 meter til bussen – den der kører til gymnasiet bl.a
Op til flere butikker indenfor en km
1,1 km til centrum af byen og gågaderne
Lærke får 1,0 km i skole
Jens får 950 meter på arbejde
1 km til biografen
600 meter til Jeppes arbejde – dvs teateret

Det er da lidt svir, ikke?

At jeg så får nogle km mere betyder ikke så meget, da der kun er 2 km til motorvejen, og dermed 130 km/t mod arbejdet.
Så min tid bliver faktisk den samme – og måske endda en lille smule hurtigere. Og jeg kan tage toget, hvis jeg ikke gider køre- jeg har jo også kun få hundrede meter til toget fra jobbet.

Så nu får vi at se hvor længe vi bygger om – måske går det stærkt med alle de fordele?

PS! og jeg kan kigge over til Fitness. Der er vel 300 meter derhen….

Skriv et svar

