Hvor trækker de deres kørekort?

Jeg synes ellers at jeg er en relativt tålmodig bilist, men sommetider er det næsten for meget. Især hvis man på samme tur kommer ud for:

1. Manden, der med konen siddende ved siden af sig, kører afsted på landevejen med en trailer bag sin traktor med 25 km/t – ikke de 30! Og som gør det lige præcist i myldretiden mellem halv otte og otte.
Og som IKKE trækker ind, på trods af at halen af biler bag ham er uendelig!! Det er bare så egoistisk adfærd, og det fører til flere halv/helhasarderede overhalinger, for der er jo også mere traffik i
modgående retning.

2. Ham idioten i lastbilen, der med 91 km/t skal overhale ikke bare én, men to lastbiler, der kører 90 km/t. Hvilket tager adskellige kilometer at gøre, og næææh, det skaber da overhovedet ikke stress, at der bag os ligger en ambulance, der heller ikke kan komme forbi! Og at jeg måtte op at stå på bremsen, da lastbilen trak ud lige foran mig, mens jeg kørte 130 km/t. ja det er bare en ekstra lille krølle.

3. Og at holde bag en skolebus, der har fundet bakgearet i stedet for førstegearet kan også være en oplevelse, især fordi man holder lige bag den – og foran en stor lastbil fra postvæsenet. Men jeg nåede ikke at få mast bilen, *pyyyh*

4. Endeligt irritationen over taxachaufføren, der efter generel mærkelig kørsel, holder i vognbanen foran mig. Vi holder og skal lige ud. Og får grønt lys. Han bliver bare holdende. Jeg afventer – og dytter
IKKE!!! Han holder stadig, og da det så bliver gult lys og højresvingsbanen er tømt, så drejer han til højre. Og jeg må så vente til næste grønne lys for at komme over. *SUK*

Men så nåede jeg også på arbejde.

Og så er det lige jeg tænker på hvor opmærksomheden, hensynet og overblikket er blevet af i trafikken?

Jeg er ikek selv guds bedste i en bil, men jeg holder da ind til siden, hvis jeg fornemmer at folk gerne vil forbi mig, jeg overhaler ikke lige foran andre biler – især ikke hvis jeg kører væsentligt langsommere end de gør, jeg kontrollerer da altid at min bil er i det rette gear inden jeg slipper koblingen, og hvis jeg ligger i en forkert vognbane, jamen så tager jeg konsekvensen af det og tager en anden vej rundt mod målet!!

Er det bare mig, der er sart, eller?

1 kommentar (+add yours?)

  1. Anja
    Sep 24, 2010 @ 09:15:23

    Nej søde, du er bestemt ikke sart. Til morgen oplevede jeg en kolossal lastbil trække ud til venstre i overhalingsbanen og overhale flere andre.. og så var der bare at betragte, hvordan han måtte hamre bremsen i.. næsten lige så bagenden på det store køretøj stod et par meter op i luften 😉 Folk er skøre! To be honest 😉

    Svar

Skriv et svar

