Curlingmor?

Jeg skulle jo have mine tre vagtdage, og onsdag forløb NÆSTEN efter planen.
Klokken 14 ringede min telefon på jobbet. Det var ældstebarnet, der stod på Fruens Bøge Station, fordi toget var gået i stykker. Han havde en aftale i banken og vidste ikke hvad han skulle gøre?!

Så mor pakkede sine ting med det samme og forlod kontoret en halv time før estimeret afgang, hentede sønnen og kørte ham til banken. Og nåede faktisk indenom brugsen for at hente en flæskesteg, der kunne stå og simre under vagten🙂
Så vi fik alle fem – eller rettere sagt seks- Lærke havde en veninde på besøg – en gang god gammeldags flæskesteg med det hele. Og de var så meget til overs at Emil kunne få steg, kartofler og sovs med hjem til torsdag, da han tog min bil hjem.

Torsdag morgen hentede Emil mig, og vi byttede så plads, så jeg kunne køre ind og aflevere ham. Jeg nåede næsten helt ind på kontoret, da telefonen ringede. Det var Jeppe, der var blevet dårlig igen. Han havde jo fået en stige i hovedet i weekenden, og eftervirkningerne af slaget var der stadig. Så jeg ringede ind til kontoret og fortalte dem at jeg var nødt til at vende om og hente sygt barn, og så arbejde hjemmefra. Godt man har den mulighed!🙂

Hentede Jeppe og fik efterfølgende bestilt tid til lægen hos ham. Vi kunne komme til middag. Og det var selvfølgeligt hjernerystelse. Så han skal tage den med ro i nogle dage mere.
Hjemme igen fik jeg arbejdet lidt, men også rørt en god fars til et græsk farsbrød. Og senere på eftermiddagen fik jeg kogt ris, porrer a la greece og lavet noget tzatziki samt bagt brødet. For så var alt klar til vi kom hjem sent om aftenen for at spise. Og så køre børnene til noget rejsegilde med spejderne og selv videre til bodypump.
Tilbage klokken halv ti og efter en hurtig opvarmning af maden – tak mikroovn- kunne vi spise. Uden faren, der pt arbejder en masse, og som havde annonceret hjemkomst til midnat.
Og så lidt kombineret slumren og tv-kiggeri. Godt at Jeppe kunne fortælle mig slutningen af filmen vi så🙂
Klokken halv et ankom Jens og vi kunne så finde dynerne efter en lille halv times snak.

I dag har curlinggenet også været i action. Jeg har hentet Emil og haft ham med på arbejde – godt nok en omvej på tyve-tredive km, men samtidigt også hyggeligt. Og nu håber jeg bare at min telefon IKKE ringer, så jeg kan køre fra kontoret kl. 14.30, sådan helt efter planen.

Er jeg en curlingmor? Ja, måske lidt, men de få gange børnene har behov for hjælp, der skal man vel hjælpe?

Og – bør vi ikke sltid prioritere vores fakom over arbejde?

Skriv et svar

