“Jeg kan ikke undvære pengene”…

…er det udtryk jeg ikke bare én, men to gange har hørt i dag.

Og jeg undrer mig meget over det ??!!

Vi har i forbindelse med vores job en vagtordning, hvor vi hver fjerde uge har rådigheds-vagt hjemmefra. For de 2 timer og et kvarter får vi cirka 400 kr pr dag. Er der så en kunde, der ringer, giver det cirka 500,- pr påbegyndte time. Og tikker der en sms ind, der gør at vi skal checke status på en server, giver det også 500,- for tilkald. Dvs vi kan, hvis telefonen ringer Og vi får en sms tjene 1400 kr. på en sådan dag… Og som minimum de 400,- – men som oftest er der mindst 900,- hjemme.

Og begge mine to nærmeste kollegaer påstår, at de ikke kan undvære de vagtpenge. Og så er det lige at MIN film knækker – for jeg planlægger da ikke mine udgifter efter vagterne, men kun efter min grundløn UDEN overarbejde eller vagter. Så jeg kan let undvære de penge.

Men NU forstår jeg bedre, hvorfor min ene kollega ændrede sin ferie, så han havde sine vagter…….

Ja, jeg undres altså!!

Baserer DU din hverdag på vagttillæg, overarbejde eller andet?

Skriv et svar

