Frustration!

Jeg starter gerne bilen hver tirsdag, torsdag, lørdag og søndag, og så kører jeg nedtil Fitness og træner bodypump. Sommetider i kombination med andet – men det er nu ikke en selvros, der nu kommer.

Næh, tværtimod!!!

I dag startede vi atter bilen for at få trænet en times bodypup, der jo er koncepttræning – vi træner de nøjagtigt samme øvelser i tre måneer, hvorefter der kommer et nyt program. Nu har vi efterhånden trænet denne serie i 2½ måned, og da jeg træner tre-fire gange om ugen, så er det faktisk en del gange jeg har lavet øvelserne. Så det foregår nærmest på autopilot nu. Jeg ved hvor “bottom-half” kommer og også diverse kombinationer.

MEN! I dag er centerets tre trænere alle til “eksamen” – eller hvad de nu skal i den nye release, der kommer om 2 uger, så der var indkaldt én, jeg ALDRIG har set til pump, for at undervise – og hun havde da ” set videoen i går aftes!” – hvilket træningen også bar præg af. Efter ganske få øjeblikke bredte frustrationen sig hos “os gamle rotter”. Hun gjorde det HELT forkert! Havde ikke sans for hvilke øvelser, og i hvilken takt.

Og os, der træner regelmæssigt kiggde undrende på hende. Hun stod med en lille “pind” og lavede singles i et tempo, som vi andre, der står med ti-tyve kilo på vægtstængerne slet ikke kunne følge med i. Det kræver altså lidt mere tid at løfte en tung vægtstang end en to-kilos -pind. Og foruden tempoet, var forståelsen for de enkelte øvelser også helt hen i vejret. Der blev jappet igennem uden dybde i øvelserne…. Og sådan fortsatte hele timen!

På et tidspunkt måtte vi stoppe træningen og lytte til min kloge mand der sagde : ” Lad os bare gøre som hun siger og glemme hvad vi ellers gør” – og det forsøgte vi så.

MEN – efter den oplevelse har jeg meldt fra til i morgen, hvor hun nok kommer igen, og så vil jeg afvente mine gode, kendte instruktørers tilbagevenden på tirsdag. For de kan altså deres kram!

Og så vil jeg brokke mig til centeret over at de tror man bare kan sætte en stand in ind til sådan noget. Havde de kaldt det push og brugt en anden musik/træning, havde det været OK, men at kalde det bodypump, det bør man altså ikke!!!

Så i morgen prøver jeg en times intro til Zumba i stedet for !! Hvilket nok skal blive en oplevelse… For mig, der bare IKKE er en dansepige🙂

Skriv et svar

