Hurtig suppe med kylling og kokos

Når vi skal skynde os, så laver jeg tit en hurtig suppe med kylling og kokosmælk a la thai. Den er let at lave, luner fint, afhængigt af styrke og så er den faktisk ret sund, hvis man bruger en light-kokosmælk, og flere grøntsager

Jeg har som regel kyllingeinderfilet liggende i fryseren, og de kan koges ret hurtigt. Jeg tør dem i mikroovnen, så de bliver skærbare (2 min), og så skærer jeg dem i små tern.

Imens sætter jeg en gryde over med vand, snitter forårsløg og tænder for ovnen til flutes.

Jeg bruger:

1 liter vand
1 dåse kokosmælk
1 pakke frossen kylling ( alt mellem 200-600 g er OK) – eller frisk kyllingebryst i tern på 1 x 1 cm
2 grøntsagsboullionterninger
1 bundt forårsløg snittet i skrå ( kan erstattes med 1 porre)
1 hakket chilli efter smag, eller tørret chilli ( 1 stor knivsspids)
Tørret eller frisk koriander
½ pose wokgrønt – vælg den du bedst kan lide
sur-sød sovs efter smag – start med ½ dl.
Soya og peber og ingefær (frisk/tørret) efter smag.
1 lille dåse ananas, der ternes fint tilsættes til sidst – incl ananassaften.

Det hele koges sammen i ti minutter og jævnes med lidt maizena, så suppen bliver lidt tyktflydende.
Spises med flutes til.

Tid i alt 15 minutter, og så kan man nyde en god hjemmelavet suppe🙂

Velbekomme

Skriv et svar

