Marmaris

I år havde vi valgt badeferie. Og det skulle bare være ren afslapning, så hvis jeg skulle beskrive ferien kort så var det syv gange dette:

Koldt brusebad
Morgenmad
Bade/sole sig ved stranden
Frokost
Hvile/bade/sole sig ved stranden
aftensmad
Bytur/bade/ drikke
Koldt brusebad.

De kolde brusebade fordi det var uendeligt varmt – først om natten sneg temperaturen sig ned lige under de tredive grader. Og i dagtimerne lå den på mellem 40 og 45 grader, så vi smeltede helt, hvis vi ikke kølede os ned i tide og utide🙂

Der var da variationer. Vi tog bussen til Icmeler om mandagen, hvor vi brugte formiddag/eftermiddag på at bade dér og lige se byen.
Tirsdag tog vi fra hotellet om morgenen og på en heldagssejlads med indlagte snorkle/badeture. Det var lækkert!! Vi så de skønneste bugter, og badede i vand der var så rent at man kunne se bunden laaangt langt nede. OG fiskene!! Da vi kom tilbage tog vi ind i bazaren inde i den gamle bydel og Lærke og Emil fik nye sko og Jens en lækker skindjakke.
Onsdag tog Jens og jeg en sen eftermiddagstur ind omkring borgen i Marmaris og rundt om marinaen og et smut igennem den gamle bydel.
Torsdag tog vi på det lokale marked sidst om eftermiddagen ( efter råd fra en af de lokale). De er mere desperate de tilrejsende, så derfor er priserne lettere at få ned dér. Markedet er kun åbent torsdag, og det var mest lokale der handlede der. Vi fik provianteret frugt til fredagen, handlet honning til både os og pap-mor Hanne, barbergrej til drengene, en gave til Sandra og en dejlig skindtaske til mig – og Lærke fik en pung, der matchede min taske. Og så fik jeg købt lidt chillier og lime med hjem også.
Torsdag aften rundede vi en tatovør, der lavede Jeppes længe ønskede tatovering – “Befri dit liv” – står der nu på hans overarm med flot svungne bogstaver.

..og det var så den uge …

Varm, god og afslappende for os alle fem. For vi havde jo fået lov til at låne Emil en uge igen – Sandra blev hjemme, så vi nøjedes med vanden på billedet for at huske på hende🙂