Sidste feriedag

Jeg havde taget en ekstra feriedag, hvis nu jeg skulle køre Lærke til toget, men da det passede med den alminelige aflevering i morges, så slap jeg for at skulle afsted.
I stedet for ryddede jeg op efter morgenmaden og madpakkesmøringen, som jeg i den særlige anledning havde lavet – når mor har fri bør det kunne nåes🙂

Fik sms’et til Emil, der jo skulle på arbejde og som havde aftalt afhentning af “Jens’ shuttleservice”, og han var heldigvis oppe og klar til afhentning. Og så har jeg ellers bare tullet rundt. Vi har aftalt at NU skal det være, med hensyn til vægt og mad, så jeg har gransket kogebøger for gode ideer og opskrifter, og slået op på nettet efter opskrifter hvor jeg kan bruge squash. Jeg har nemlig resterne af en meget stor squash liggende. I går brugte jeg en kvart til at sylte som græskar, og i dag skal resten bruges- i stedet for kartoffel.

Vi skal have friske stegte kyllinger med tilbehør, og tilbehøret bliver squash, der er stegt med hvidløg og masser af persille. Kyllingerne får også hvidløg og persille samt noget lime. Og så lidt frisk salat/agurk/tomat til. Det skal nok blive godt🙂

Og da vi kun er tre og jeg har to kyllinger, så er der mad til Jeppe og mig i morgen ( biks med oksefilet, kylling, lidt røget filet og kartofler/selleri/persillerod/pastinak og løg og porre) – lækkert, ikke?

Jens skal til DHL-løb i morgen, så han spiser i Odense, hvor han skal løbe. Jeg skal også til DHL-løb, men det er først på torsdag at mit arbejde er tlmeldt, så vi tager det i to etaper. Lidt ærgerligt, men det kunne ikke lade sig gøre med samme dag.

Vaskemaskinen kører også – jeg regner med at nå til bunds i bunkerne ( børnene ryddede værelser i går – så pludseligt var der masser af vasketøj) inden dagen stopper, så der er tom kurv til i morgen. Det er rarest, når man starter op, synes jeg.

Opvaskemaskinen er også i gang, så den når jeg at få tømt inden Jeppe er hjemme igen – så han slipper i dag.

Og så skal jeg i gang med “bunken”. Der ligger et skabfuld DVD’er på gulvet. Taget ud af den købmandsdisk som vi har taget ned i “Rummet” til spil og konsolholder. Og i den tilbageværende disk oppe i stuen, er der VHS-videoer. Disse skal nu lade livet til fordel for DVD’erne. Og VHS’erne må derefter leve et liv i skuffen under skibsbriksen i soveværelset… Og der kommer de til at ligge meget godt – vil jeg tro. Og så må vi se om vi gider at se dem igen, eller om vi vil optage dem over på dvd.

Jeg skal også nå at handle lidt, en tur på apoteket og så er den dag nok gået, når tempoet stadig hedder ferie🙂

Hav en dejlig dag derude

Skriv et svar

