Hvidt i hvidt

Jeg har ellers altid elsket farver i huset, og vores vægge har oplevet mange farveskift.
Men nu er beslutningen om hvidt rum taget.

En af grundene er, at der kun er et ganske lille gammelt staldvindue mod syd i rummet, og så to vinduer mod nnord, hvilket gør det til et af de to mørke rum i huset. Vi kunne skifte vinduet ud med et bondehusvindue og få mere lys ind, men krogen med det lille vindue vil vi gerne bibeholde.
Så for at få et lyst rum, har vi besluttet at male det meste hvidt. Loftet er heldigvis hvidmalet (og kan nok nøjes med en grundig afvaskning) , men bjælkerne er en meget meget mørkegrøn farve, og vinduer og karme er malet en gullig farve. Begge dele samt paneler og dørkarm skal hvidmales.

Og så har jeg et “rædselsskab”. Et af de der gode skabe med udskæringer og i tre træsorter fra 30-erne. Det har jeg besluttet også at overfalde med den hvide pensel. Om det bliver godt – ja det må tiden vise. Men et stort hvidt skab syner mindre end et stort træskab.

Og så skifter vi det gamle grå gulvtæppe ud med et i en lys beige farve.

Jeg glæder mig til at rummet er klar 🙂

Skriv et svar

