Fisk – det er ikke helt værst

For ikke at gå til i ren stilhed, så havde vi inviteret bedstevennerne på en gang aftensmad i går aftes, hvad der passede dem fint, da hun havde haft en lang arbejdsdag med åbent hus i sin institution.
Så jeg susede hjem fra arbejde allerede kvart over fire, så jeg kunne fåforeberedt lidt mad, og da jeg ved, at de efterhånden næsten kun spiser fisk, måtte det jo blive “alt godt fra havet”.
Og da vejrudsigten stadig lovede fint vejr, startede jeg grillen op kvart i seks.

Menuen?
grønne asparges viklet med parmaskinke og grillet, med hollandaise
Store rejer vendt i hvidløgssmør, dild og citron – grillet i bakken, med hjemmelavet aeoli – lavet af ½ dl græsk youghurt, ½ dl mayonaise, 1 spsk citronsaft og 1 fed hvidløg og salt/hvid peber
Færdigkøbte store rejer på spyd med forskellig smag
½ lakseside i folie med kokosmælk, chilli, rødløg, tomat og peberfrugt grillet i folien til den var mør og saftig
Pastasalat af frisk basilikumpasta med “middelhavslaks” ( færdigkøbt røget laks med krydderier), rød peber, tomat, oliven, feta og lidt hvidløg
Og dertil brød, antipasta og en god salat

Blev vi mætte? JA!
Godt og vel – og rigeligt. Så jeg har ikke dårlig samvittighed over at tage på bytur i eftermiddag med efterfølgende spisning med ældsteveninden- for der er masser af rester i køleskabet – og jeg er ret sikker på at både kattene og hunden også får nogle slut-rester i aften.
Og da min frokost i går bestod af et stjerneskud på arbejdet, må jeg vel have fået den ugentlige ration af fisk?
Hvad med dig og fisk? Er det noget der spises ofte, eller er det mest af tvang eller dårlig samvittighed du spiser det?

Jeg vil i hvert fald fortsat holde øjnene åbne for gode tilbud på fisk – frisk eller frossen, og stadig forsøge at passe det ind, så det er en ugentlig spise hjemme hos os. For fisk er jo ikke helt værst!

Dagens melding fra ældstebarnet på Roskilde, da jeg havde sms’et ham at der var stille og rent hjemme var : “Det er lige modsat her 🙂 med lyd og snavs”. Så alt går åbenbart som det plejer på Roskilde ……

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Anja
    jun 30, 2010 @ 09:14:46

    Fisk er rigtig dejligt – med måde, hehe. Vi spiser gerne fisk, så længe det er tun, makrel og torskerogn på dåse (føj bliver jo sulten af det her!!!)… og så spiser vi pangasius-filet samt rødspættefilet og torsk… førstnævnte med p-filet… er vist yndlingen herhjemme. Det er kun mig, der spiser laks, de to små bryder sig ikke om det….

    Svar

  2. helleq
    jul 02, 2010 @ 09:14:54

    Hvis du prøver at smøre laksen med tomatpesto – og evt drysse den med lidt ost, så er jeg sikker på at den nok skal glide ned- det gør den i hvert fald hos os, hvor børnene ellers ikke gider laks.
    Og pangasius er bare så god- nok mest fordi den ikek smager af fisk overhovedet 🙂 – mine børn synes den minder om kylling. Jeg har lagt enten parmaskinke eller bacon på den og så i ovnen- Det er ganske udemærket 🙂

    Svar

Skriv et svar

