En dejlig pinselørdag

Jeg er næsten færdig med dagens beordrede overarbejde. Sidder og afventer nogle statusskift på noget tidsarbejde, og når det er checket, kan jeg skrive 6,5 timers overarbejde på og med god samvittighed holde resten af dagen fri. Og selvom jeg har arbejdet i dag, så har det været en rigtig dejlig pinse.

Lørdag startede vi med morgenmad sammen, Jens, Emil og jeg. Derefter kørte vi sammen til Svendborg, hvor vi sagde farvel til Emil og fortsatte til den sædvanlige Push-træning i Fitness. Det er bare alletiders det der push – eller bodypump, som varianten af det hedder ( når det hedder pump, så er det efter les Milles konceptet). Men virkningen og øvelserne er jo med samme mål. At styrke kroppens store muskelgrupper og træne udholdenhed. Vi trænede så en time, og smuttede derefter i et hurtigt bad. For vi skulle også lige nå ned i byen og finde en syerske, der kunne sy rygmærker på Jens’ gier inden vi tager til Budapest. Syersken blev fundet og opgaverne tildelt. Og nu er det bare at vente på at hun ringer og melder at hun er færdig.

Så fik jeg lokket herren med på en tur gennem byen- lige hen til det sted, hvor de sælger god italiensk is. Og der blev det til to vafler med tiramisu og chokomentha…Uhmm, jeg er blevet ekstremt kræsen med is, men sådan en mint-is med chokolade kan jeg bare ikke modstå. Vaflerne blev nydt, og vi fik oset en masse.

Derefter lokkede jeg ham videre til en hurtig frkost på Jensens – hvor vi måtte vente ½ time før vi overhovedet fik lov til at bestille. Det varer MEGET længe inden Jensens Bøfhus frekventeres igen!!! Men kyllingebrystet vi fik, var da OK.

Efter Jensens stod den på indkøb – for vi skulle faktisk have besøg af bedstevennerne lørdag aften. Menuen stod på Laks med rød pesto, pil selv rejer og noget godt brød til. Derefter marineret plankesteg med ristede champignons, løgrelish, en gammeldags “finere pandesauce”, pommes noisettes ig valgfri salattilbehør. Og så bare en irish coffee til dessert. Ahh….
Og al maden blev gået væk , da vi tog en tur på 3 kvarter gennem “vores skov”.
En rigtig hyggelig lørdag.

Og at have en aften med gode venner, ja det er ikke værst 🙂

Skriv et svar

