Bededagsferie

Hvorfor hedder det egentligt ferie, når man taler om Store Bededag? Holder vi ferie, eller går vi i kirke den dag, eller er de fleste af os ikke aktive på et eller andet plan i Bededagsferien?
Nogle har måske en konfirmation på selve bededagen eller om søndagen, og så er fredagen en god fridag.

For os på Sy-fyn har der været stor aktivitet i Bededagene – og også lidt afslapning. Vi har :
Påbegyndt køkkenhave ( en lille plet til de få ting vi gider)
Tilplantet drivhuset næsten færdigt – nu er der tomater, peber og agurk, og der mangler kun at komme chillier ud. Salat, dild, purløg, hvidløg og vindruerne er allerede godt på vej.
Været i Fitness HVER dag. Og trænet aktivt mellem en og to timer pr gang. Hvilket giver en lidt bedre samvittighed.
Fået læst en god bog hver – jeg læste Elisabeth Egholms “Liv og Legeme”, og Jens er i fuld gang med Dan Browns “Morderisk Bedrag”. Begge gode hyggebøger, når det regner.
Vi har fået slået græsplænen for første gang i år.
Vi har været tre gange på genbrugsstationen med gammelt lort… affald.
Og jeg startede ferien ved allerede torsdag at tage på kirkegården med en buket til min mors grav, så der står en i morgen, når min mor ville have fyldt år.
Os tøser har fået frisket hårfarven op, og leget med ansigtsmasker. Kvalitetstid, siger Lærke….
Og så har vi set og genset et par gode film – i går blev det til Blues Brothers, der kan gøre alle glade.

Og så var den ferie slut!

Men nogle gode dage blev det til, synes jeg 🙂

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Emma Hansen Strandbo
    Apr 28, 2011 @ 12:09:33

    Hej Helleq,

    Hvad skal I lave i bededagsferien i år? Jeg rejser udenlands og har bla. fundet nogle billige tilbud her: Bededagsferie

    VH
    EMma

    Svar

  2. Niels Adelsen
    Apr 08, 2014 @ 07:00:04

    Emma Hansen Strandbo … endnu et alias fra FDM Travels SEO-bureau. Emma Strandbo har snart smidt 1000 links til FDM Travel ved at skrive kiksede inldlæg som dette.

    Det er efterhånden blevet en personlig quest for mig at gøre for opmærksom på det svinske misbrug af andres blogs som fx FDM Travel udfører her.

    Slet gerne min og hendes kommentar. Og tror du ikke på mig, så søg efter Emma Strandbo på google og se hvad der dukker på #1. Ja, FDM Travels og så en blog med 3 indlæg som alle peger på FDM.

    Svar

Skriv et svar

