Sidste dag på jobbet i 2009

Tænk sig – et år er gået igen. Et arbejdsår, med masser af lærdom og nye opgaver.
Et godt år, hvor jeg synes at jeg er faldet til, både mentalt og opgavemæssigt.

Der har været udfordringer, både med opgavernes omfang og størrelse. De to første undervisningssessioner blev også prøvet. Det er altid en overvindelse at skulle undervise i noget man måske endu ikke er helt hej i, men det gik. For jeg fik jo af en kollega det gode råd : “Husk, at du ved mindst tyve gange mere end dem, der “bare” er brugere”. Og det gør jeg jo, på trods af at jeg ikke ved alt. Men jeg lærer stadigvæk.

Usikkerheden om hvorvidt jeg gjorde det godt nok, er også væk. Måske især efter den mail der kom med ” som tak for din store og flotte indsats i årets løb får du hermed en ekstraordinær bonus på xx.xxx kr. Ja, så har man også prøvet det🙂

Kollegaflokken er blevet mindre i år efter to nedskæringsrunder. Vi er tyve færre, end for et år siden, men lige vores team vokser. Vi er faktisk 4 flere, og vi har stadig travlt, så væksten stopper nok ikke. Vi er også det eneste team, der giver pænt overskud, så vi sidder ret sikkert i sadlerne. Og tryghed er også en faktor, der tæller jobmæssigt.

Eneste ulempe ved jobbet er de små kontorer – og at jeg deler kontor med sur, nærig, brokkende kollega…. Men efterhånden vænner man sig til at dagens dialog er : “Godmorgen”, “Skal vi gå til frokost”… efterfulgt af et “Ja, det må vi hellere” og slutteligt ” farvel, vi ses i morgen”. Ikek andet eller mere, men heldigvis er der da kollegaer, der kigger indenom, så hele dagen ikke bare er tavshed.

Alt i alt et dejligt arbejdsår…

Nåerh, ja, og så skal jeg til at arbejde i bare 33 timer om ugen fra februar, fordi firmaet betaler for at jeg kan tage en PBA i softwareudvikling på Tietgenskolen. Jeg GLÆDER mig helt vildt til at starte og lære en masse nyt. Tak firma !!

Skriv et svar

