Argh…

.. tiden bare flyver og jeg har travlt!!

Travlt med arbejdet, hvor en stram deadline og en certificering har trukket tænder. Certificeringen er heldigvis vel overstået, og nu er der “bare” en del dokumentation tilbage, og jeg har de næste otte dage til det skal overleveres. Så jeg håber og tror at jeg når det uden at skulle arbejde ekstra. Og ellers må dokumentationens dybde afpasses efter tiden🙂

Tralt i fritiden, hvor Fitness.dk tager en del af mine ledige timer. Planen er tre dage om ugen, og når man nu først skal træne i cirka to timer og derefter nyde belønningen i form af dampbad og sauna, så skal der altså påregnes tre en havv til fire timer incl transport på en træning. Disse timer går så fra hjemmet. Hvilket egentligt bare betyder at vi ikke ser ret meget fjernsyn, og det er de nok ikke det store tab ved….

Tabet bør være det, der sker i kroppen. Jeg har ikke tabt mig meget, kun tre fire kilo i løbet af sommeren. Til gengæld har jeg “skiftet form” og fået strammet lidt op på maven, større muskler i arme og ben, og mere fasthed. Faktisk så meget at en kollega bemærkede det den anden dag. Og så må vægten bare falde i den takt den gør. For der sker jo noget!

Og jeg prøver ihærdigt at holde den med tre gange om ugen med træning. Forrige uge blev det til fire gange, men sidste uge var der kun virkelighed til to, men da var jeg også græsenke fra mandag til fredag, da Jens var til industrimesse i Herning hele ugen. Og når al kørsel hænger på mig, er der bare ikke den samme tid til alt det hyggelige. Og så var der lige hjælp til en blækregning den ene aften, en aftale med gammel-veninden den anden aften. Spejderkørsel osv…. Og det var så den uge.

Denne uge står, som skrevet , på dokumentation på arbejdet, og jeg har taget hjemmearbejdsdage de næste par dage, så jeg kan få skrevet i fred og ro.Og det passer fint med, at vi skal til fællesspisning med Lærkes klasse onsdag. Denne gang går turen til Smørmosen på Thurø, hvor vi hver kommer med en ret mad til et fælles tag-selv-bord, og derefter spiser sammen, bader og hygger. Vejret lover jo fint, og Thurø er smuk, så der er alle kriterier tilstede for succes. At et par af forældrene så har speedbåd og vandski ved Smørmosen gør det hele lidt sjovere. Om jeg skal have en tur, ved jeg ikke, men det er fristende.
I aften står den på træning, og det samme i morgen, så maden er allerede både planlagt og indkøbt. Den tid der spares ved ikke at skulle handle, er værdifuld på hverdagene. Og kan maden stå klar til klokken seks, er det ren overskudstid vi har uden stress. Måske bør jeg planlægge hele ugen sammen med de andre, som vi egentligt også har aftalt??

Så jeg glæder mig til koteletter med pesto og ost og pasta og tomatsovs til. Og en fin lille salat, vil jeg også tro at vi får. Men det er Lærke, der skal lave det, aså vi får at se, hvad hun svinger sig op til🙂
Hvor er det skønt med store børn, der kan hjælpe.

Nå – arbejdet kalder. Skrive, skrive, skrive…

Skriv et svar

