MÆND!!!

Kollega skal giftes på lørdag. Og allerede i forrige uge spurgte jeg en af dem som han deler kontor med, om vi ikke skulle finde på en gave til ham fra afdelingen. Firmaet giver godt nok, men det er på en måde upersonligt. Han svarede : “Det tager vores chef sig af”.. OK, tænkte jeg, og tiden gik.

I mandags så jeg så, at kollegaen der skal giftes allerede skulle have ferie fra i dag (Onsdag)… Og der var bare IKKE sket noget ?!?!

Jeg sender så en mail til Chefen som siger “Nej det skulle kollegaen da stå for”…. OK, tænkte jeg så, men der er bare det lille men, at kollegaen er på kursus i dag, og i morgen er det lidt for sent, da gaven og kortet jo skal være købt i dag for at han kan nå at få det med hjem tirsdag.

Nå, det endte så med at JEG måtte samle ind, styrte ud og købe et gavekort og et tillykkekort og udfylde alt andet end navnene på de glade givere…. Inden jeg blæste hjem, og havde præcist otte minutter til at spise et stykke rugbrød og pakke min tasek og flyve ud af døren igen…. Men jeg nåede det, og gommen fik sit gavekort med hjem i går :o)

Har jeg nogensinde nævnt, at jeg sidder som ene kvinde i et team med tyve mænd?

Jeg tænker om det måske har lidt med køn at gøre – dét med at organisere noget???? …….

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Anja
    Jun 17, 2009 @ 21:37:11

    Hahah.. det er nok absolut sandsynligt!😀 Faktisk en ret tankevækkende lille beretning.. den slags sker mærkeligt nok ikke ude hos os, selv om der er temmelig mandsdomineret – så jeg tror også, man skal inkludere alderen på mandlige kollegaer som en mulig variabel i dén ligning😉

    Svar

    • helleq
      Jun 18, 2009 @ 09:44:02

      “Dine mænd” er lidt over aldersgennemsnittet i andre virksomheder, ikke?

      Vi snakkede faktisk om det, da vi havde været ovre hos jer, at folk var ældre, end vi havde troet….
      Jeg har kigget rundt, og kan se, at i mit team er der 5, der er ældre end mig… Så gennemsnitsalderen er nok en del under den hos jer ?!!..

      Men hos Jens er det lidt det samme – de ORKER simpelthen ikke at arrangere noget. Normalt er det sekretæren ( kvinde) der sørger for “den slags”, men sidste år var hum blevet træt af, at huin ti år i træk stod for julefrokosten helt alene. Og så sagde hun fra. Hvilket gjorde, at det blev tørret af på en af konerne i stdet for….

      Hun havde nu sørget for alt og hygget sig med det – og måske er det dér forskellen er? Vi kan jo godt lide det??

      *tankefulde hilsener*

      Svar

Skriv et svar

