At gøre noget for sig selv

Når man er en del af en familie, OG en af forældrene, så er det oftest børnenes krav , ønsker og behov, der sættes først. Ikke at de er egoistiske, men fordi det er påkrævet.

Der er f.eks. alle deres aktiviteter, der tager en masse køretid, og som derved gør, at tiden til MIG bliver tilsidesat. Tidligere har jeg haft en aften om ugen, hvor jeg gik til noget. Som regel noget gymnastik eller aerobics, men så skulle en af børnene gå til noget, som gjorde at jeg så ikke kunne nå det – medmindre jeg ville komme hjem klokken ni og påbegynde at lave aftensmad…

Så holdsport er bare ikke noget, jeg kan følge. Jamen er der ikke en mand? Jo, og han henter søreme også det han kan nå, men han har jo selv to aftener han er afsted for at undervise, foruden at han også rejser en del. Så ham kan jeg ikke bare sætte til al afhentning.

Og fordi jeg ikke er aktiv, så stiger vægten. Jeg kunne ho så vælge at spise sundere og mindre, men det er SÅ svært!

Så NU er løsningen fundet. Jeg har meldt mig ind i Fitness.dk på deres ferietilbud, for det passer jo strålende til mig – jeg kan komme og gå de tider som det passer mig. Og da de har åbent til ti om aftenen, kan jeg også NÅ at komme afsted. Jeg kan aflevere Lærke – eller drengene til spejder – og fortsætte fra Vejstrup til Svendborg og træne i 1½ time, inden jeg henter dem igen. OG jeg føler ikke at jeg bare ligger og kører, for nu smider jeg dem jo bare af på vejen, ikke?

Så det er næsten helt kinderæg-agtigt , tre gaver i én. 1. Børnene bliver kørt. 2. Jeg kommer afsted. 3. Jeg får det meget bedre.

Og hvor er det bare skønt! Især at give sig selv tid til en tur i saunaen efter træningen. Gennemvarm og med god samvittighed, frodi man har gjort noget godt for sig selv. Kan det blive meget bedre?

Og at de så har sene spinninghold, som faktisk passer mig fint, det gør kun det hele bedre.

Skriv et svar

