Ønsket om en stille vagt….

telefon…blev ikke helt indfriet.

Jeg har vagt både i dag og på fredag. Økonomisk er det fint med 2 x 10 timers vagttillæg for intet at lave, men man skal jo også kalkulere med arbejdstimer på de dage, hvis der er noget der driller.

Og dagen startede skidt: Omstillingen til min hjemmetelefon var gået skævt, så jeg måtte starte bilen og køre den lange vej ind til Odense, så telefonen kunne omstilles.
Da jeg ankom til Odense fik jeg fejlindtastet da jeg skulle slå alarmen fra – og nu ved jeg hvor højt det lyder i et ganske tomt område når alarmen går i gang *suk*

Nå fik ringet efter kodeord til IT_chef og videre til selskabet så de ikke sendte en patrulje.

Op på kontoret og omstille vagttelefonen – og så gik der ca. to minutter inden den kimede. *suk -suk* En kunde havde store problemer, som jeg ikke kunne løse alene, så jeg måtte ringe videre til en tekniker-kollega, og sammen gik vi så i gang.
Klokken halv tolv så det ud til at alt var OK, og jeg kunne så suse hjem igen – med pc på det andet forsæde og telefondimser i ørene – for jeg var jo på vagt stadig.

Problemet er nu løst, og i morgen er det så “bare” at redegøre for problemet og finde en permanent løsning på det – ikke det rareste under en vagt. *suk*

Men nu er der heldigvis kun 4½ time tilbage inden jeg kan holde fri med god samvittighed. Og inden jeg kan lukke min arbejds-pc.

Og man kan sige at i dag har jeg tjent mine penge….

Og fem minutter over seks tror jeg det hedder “En dukkert i Storebælt”.

Skriv et svar

