Så er det snart weekend

Jeg synes tiden flyuver afsted lige for tiden.

Tænk sig, nu er det snart weekend igen. Og i næste uge er der kun 3 arbejdsdage og en laaaang weekend. Og jeg har ikke “helligdagsvagt” fredag. Vi følger finansforbundet, der har vedtaget at man har en betalt fridag dagen efter Kristi Himmelfartsdag. Ikke det værste, vel?

Så jeg glæder mig både til denne weekend og til den kommende.

Og hvad skal jeg så lave? Tjaeh, på lørdag er vores eneste “pligt” at få kørt Emil til og fra arbejde, og ellers skal der nok – som altid- gøres rent og ryddes lidt op. Vi har stadig vores festkøleskab stående oppe i stuen, og et spisebord. Begge dele skal i laden til brug en anden god gang, og så skal vores fletmøbler , der står ude på terrassen ind i stuen igen. Og måske burde den lille gulv-vaskefe gå i action efter der er ryddet ud og inden der kommer ting ind igen? For så er der kun ganske få møbler i stuen, der skal flyttes rundt på.

Og så synes jeg det er på tide at jeg genoptager turene i skoven med hunden. Det er en god tur, der kan gåes på mellem 35 og 45 minutter afhængigt af snusetid, og med mindre skoven er lukket på grund af bukkejagt, tror jeg at jeg vil derhen. Alternativt kunne en tur langs stranden også være god. Og så skal vi lige en runde i haven og drivhuset. Begge dele kan altid trænge til en kærlig hånd.

Søndag skal junior atter på arbejde, og vi to gamle skal til hver sin ting i København. Jens skal over på et kursus, og jeg skal over til et møde. Vi skal være der nogenlunde samtidigt, så det passer bare så fint med at vi tager til Nyborg efter Emil er afleveret og så står vi på toget og suser over til Staden. Og så kan vi forhåbentligt koordinere hjemturen også. Alternativt tager vi min bil over, den er billigst i benzin, og med brobizz er det ikke dét der slår bunde ud af økonomien. For at følges ad er så hyggeligt.
Og vi regner med at være hjemme så vi kan hente Emil igen, når han har fri. Og så er der en dejlig søndag aften sammen med alle….

En ganske almindelig og skøn weekend, inden tre ganske korte arbejdsdage og en god lang weekend.

Hvor er livet dog bare dejligt – det får en tier🙂

Skriv et svar

