Fire dage til konfirmationen

I dag er der fire dage tilbage inden konfirmationen – og alt er stadig kaos, men sådan skal det vel være?

Men i det store hele er vi jo ved at være der. Der mangler bare lige at:

1. Få vasket gulvet i stuen ovenpå – 70 m2 trægulv der trænger til at se spåner.
2. At få bagt pizzaer til skrub-af- mad – vi bliver 40, så 8 bradepandestore bør være nok
3. At få bagt kransekagekonfekt – godt man har en bageglad datter 🙂
4. At få badeværelset færdigt – men nu et det kun ½ loft, lidt blank maling til træværk og diverse kroge og så’en der mangler
5. At få handlet lidt mere drikkevarer – og heldigvis er Jens på vej til Kruså lige nu til en kunde – og så er Tyskland tæt på…
6. At få ryddet fra spisestue til badeværelse igen – og få ryddet op i ting inden ( 5-6 slags hårmousse er måske ikke nødvendigt?)
7. At få ryddet op i stueetagen og få gjort rent!! Der trænger, og der flyder med værktøj, ragelse og roderi.
8. At få ryddet op i mine sko, så skabet i gangen kan lukkes – Jeg må nok få pakket vinterfodtøjet væk.
9. At få slået græs og lige shine haven op – og når vi det ikke, så pyt
10. At handle is til dessert – men det er jo let
11. At få lavet forret til maden. Og min elskede foodprocessor døde i søndags *suk* Nå, men godt at jeg har en gammel køkkenmaskine der så kan bruges OG min minihakker.
12. Bordplan og “bordkort” – Vi har købt glatte glas (365-serien fra IKEA), som vi skriver navn på, og lige dekorerer lidt.
13. Borde og stole skal hentes. Og DERFOR har vi taget fri fredag begge to…
14. Lærkes sang skal finpudses, trykkes og vi skal finde på en sangskjuler- men der er jo oceaner af tid inden i morgen ( hvis jeg skal printe ud fra arbejdet).
15. Drengene mangler tøj og Jeppe sko… Men det er vel deres problem?
16. Den spritnye opvaskemaskine skal repareres – vi skal for ?? gang ringe og brokke os over manglende service. Ikke det ideelle lige før en konfirmation. Og er der ikke en løsning i dag gør jeg noget drastisk, tror jeg?
17. Gave til Lærke ordnes. Vi skal have lavet et gavekort eller andet til hende.
17. Blomster til bordet købes – og roser til de andre konfirmander.
18. Kort til de medkonfirmerede – det må Lærke ordne.
19. Borddækning og opsætning. Det er først lørdag.
20 Desserttærter og kage – bages lørdag, så de er friske

Og ellers? Så er det vel stort set dét? Og det er da ikek så galt, vel?

Altså hvis vi ser bort fra at der er forældremøde i aften som vi skal til, og at Jens er til træning i morgen aften og først er hjemme kl halv ti. Men det er jo en detalje. Vi er jo unge og raske og behøver ikke så meget søvn……
Men jeg glæder mig til lørdag den niende, hvor INGEN skal noget, og alle kan sove længe, længe, længe.

Skriv et svar

