Kaffe, vand og musik

Der står et krus god stærk stempelkandekaffe på mit bord. Denne gang en mexikansk blanding fra Stellini. Ikke det værste at starte en dag på, efter kun fire timers søvn.
Badeværelset skulle liiiiige pudses færdigt, og alt tager bare længere tid end man tror. Så Jens pudsede og imens sad jeg og kæmpede med konfirmationssangen til Lærke. Det er jo ligesom ved at være på tide, med 10 dage tilbage inden den store dag. Så det blev sent i nat- lidt for sent, men vi er heldigvis gode til at kunne nøjes med lidt søvn og alligevel være produktive dagen derpå. Til gengæld falder vi tit tidligt i søvn fredag aften, for der er al energien opbrugt.

Vandet er også nødvendigt for at holde mig i gang. Jeg forsøger at få drukket en flaske hver formiddag og en hver eftermiddag, så jeg ikke kommer til at forveksle sult og tørst.

Og min Ipod er også god at have. Jeg har noget datakonvertering jeg roder med i dag – og det går meget hurtigere til musik. Jeg har faktisk også en DAB-radio stående på mit skrivebord, og for det meste hører jeg P3’s morgenradio, og om eftermiddagen slår jeg over til Ipod. Lige nu sidder jeg alene på kontoret da min kollega har barsel, og så spiller jeg bare radio på lav styrke. Det generer jo ingen. Når kollegaen er der, har jeg høretelefoner på, så han ikke bliver generet af musikken. Og hvis telefonen ringer – hvad den IKKE gør hver dag, så slukker jeg bare radioen imens.
Jeg synes jeg er heldig at have en arbejdsplads, hvor musik til arbejdet ikke alene er accepteret, men hvor de faktisk også giver radioer til dem, der synes de har brug for den slags. Og Ipod’en er i øvrigt også en julegave fra firmaet.

Om lidt vil jeg læne mig tilbage og lige snuppe et stykke formiddagsfrugt, så jeg ikke hentærer helt inden frokosten.

Er livet ikke bare dejligt?
billede0001

1 kommentar (+add yours?)

  1. pernillepaa1
    Apr 26, 2009 @ 19:03:12

    Du har ret, livet det er skønt. Hvor må det være dejligt at have en arbejdsplads hvor man kan lytte til musik. Det kan ikke lade sig gøre der hvor jeg er – desværre, det hele går nemlig lettere når der er musik til arbejdet.
    Håber du er blevet færdig med sangen til Lærke
    God weeekend

    Svar

Skriv et svar

