Hov, hvor blev påsken af?

Lige med et sidder jeg atter på kontoret, for påsken fløj afsted…..

Men vi nåede en masse!

Projekt badeværelse, der jo selvfølgeligt bliver dyrere end forventet, skrider fremad. Vi tog i byggecenter lørdag formiddag og lagde 2500 kr. på lægter, mørtel, loft, blandingsbatteri, og diverse dimser og redskaber. Og nu er der revet det ned, som skulle rives ned, og opbygningen er så småt begyndt. Væggen er sat og der er pudset i brusekabinen. Der er lavet riller til de nye flex-vandrør, der ellers bare har hængt uden på væggen siden den store ombygning af førstesalen. Vasken er pillet ned, og jeg er blevet færdig med at lakere den skænk, der skal stå under vasken, med det tredie lag skibslak. Vi har fået skåret granitklinkerne til, og de er klar til at blive klæbet på skænken. Så det går fremad, efter planen, der er…færdig når det er færdigt🙂
Og det værste støveri er overstået. ALT i huset er dækket af et fint gråt lag støv. Men der skal jo alligevel gøres grundigt rent inden konfirmationen, og nu kan man virkeligt se en forskel….

Men foruden badeværelset, så nåede vi da også andet.

Skæretorsdag var vi sammen med min far, yndlingsfætteren og deres bedre halvdele inviteret på aftensmad hos yndlingskusinen og mand. Og lige de seks mennesker er dem i min familie, som jeg helst vil tilbringe min tid med. Vi havde en rigtig dejlig aften med snak, dejlig mad og masser af hygge. Og jeg glæder mig over min kusines ord: “Nu har jeg i halvtreds år gjort som forventet, og inviteret forældre og søskende, men NU vil jeg hellere invitere dem, der betyder noget for mig, og som jeg virkeligt gerne vil se!” At jeg er en af dem hun gerne vil se, betyder en masse for mig, for med den udvidede nære familie fætteren og kusinen er, så er man rig på familie🙂

Lørdag var vi hos bedstevennerne til frokost, gåtur og hygge. Og at have venner, hvor man kan snakke på kryds og tværs, er et privilegium. Og der er altid masser at snakke om med dem. Denne dag var der dog mest fokus på at de skal være farmor og farfar – i en alder af 42 og 43. De var selv hurtige, og fik deres søn da de var 20 og 21 år, og nu er han 22 og skal selv være far. Hans kæreste er 28, så der er jo et biologisk ur, der tikker dér…
Jeg synes det er sært, han var jo “vores alle fires første barn”, og nu er han bare så voksen, at han skal være far selv!?!? Det var jo næsten i går at han kom til verden.
Sjovt, som tid føles forskelligt. En time kan tage evigheder, og 22 år føles som et øjeblik. Men jeg glæder mig til at følge “Lille Anton”, når han/hun kommer til november.

Søndag aften var vi et hurtigt smut i Tyskland, hvor vi fik handlet drikkevarer til konfirmationen. Der er stadig besparelser ved det, vil jeg mene. Og nu er der vin og vand nok til alle, vil jeg mene🙂
Øl købte vi ikke, vi har stadig 2 pakker tilbage fra vores juleindkøb. Og med de meget små mængder vi selv drikker, så forsvinder de nok ikke…Det er faktisk kun drengene, der sommetider tager øl med til fest. Vi huskede også engangstallerkener til natmaden og engangskopper til velkomstdrik. Så vi nærmer os!!!!

Og i går eftermiddag hentede jeg to trætte, men glade børn hjem fra en fantastisk spejdertur. De siger at de både har hygget sig og lært en masse, og at vejret ovre i Egemosen har været fantastisk, da de lå i læ med deres telt og da solen skinnede der hvor de opholdt sig. Dejligt at høre, at de har nydt livet🙂

Og de ledige timer ? De blev brugt på lidt havearbejde, lidt hygge og en masse tosomhed. Og det var ikke værst.

Skriv et svar

