Og den lykkelige vinder blev : Helle

Så derfor sidder jeg her ved min pc klokken otte om morgenen på en helligdag…

Jeg sidder jo normalt og fylder det meste af min hverdag med test af systemer. Men systemerne bliver jo ikke kun testet. De bruges jo faktisk af en del kunder, mest i Danmark, men også lidt i de andre nordiske lande. Og når kunderne arbejder, ja så er vi også på arbejde, for vi har fuld support på både forretningsmæssige samt tekniske problemer hos vores kunder.

Faktisk er det meget vigtigt, at der ikke er noget galt, da det er “finansielle systemer” vi sidder med.  Og dermed også store pengestrømme der dagligt flyder igennem. Handler på beløb med mange cifre er hverdagen – og man vænner sig til det – 20 millioner her og tyve dér.

Men som sagt er vi der, når kunderne er der. Og lige præcist én enkelt af vores kunder handler på den svenske børs, der kun har halv helligdag i dag. Så fra otte til tretten sidder jeg stand-by for forretningsmæssig support, og min søde kollega Søren sidder på den anden side på den tekniske del. Så jeg er helt rolig – også selvom det faktisk er min første vagt. Jeg er femte -og sidste mand på telefonerne, da jeg er nyest i firmaet.Så det er kun ved sygdom og kaos jeg normalt snakker med kunder. Men det sker da, og om det er på kontoret eller hjemme må være det samme….

Og da ingen af de fire andre kunne arbejde i dag, vandt jeg vagten.

Så her sidder jeg nu, og håber på at min telefon er tavs de næste fem timer 🙂

Skriv et svar

